(Tudósítónktól) Az eseményre ezúttal kilenc andalúz termelő küldte el képviselőjét. A bemutatkozó cégek szinte valamennyi olyan termékcsoportot lefedtek, amelyek nagy érdeklődésre tarthatnak számot a magyar kereskedők, üzlethálózatok és felhasználók körében.
Az érdeklődők megtudhatták, hogy a hagyományőrzés mellett az andalúz termelők nagy figyelmet fordítanak az egészségtudatos életmódot követők igényeinek kielégítésére, így ez alkalommal már a magyar érdeklődők is találkozhattak olyan különleges termékekkel, mint az aloe verás italok, diabetikus édességek és koleszterin kontroll termékek.
Természetesen emellett a kínálatban jelen vannak a spanyol borok és sherryk, olívaolajak, borecetek, szószok és természetesen a Hispániában is egyre nagyobb figyelmet kapó biotermékek.
A termékeiket Magyarországra hozó termelők (melyek között viszonylag frissnek nevezhető cégek mellett évszázados múltra visszatekintő vállalkozások, illetve konzorciumok is jelen voltak) képviselői elmondták, hogy tudatában vannak annak, hogy ezek a minőségi, kézműves árucikkek egyelőre talál túl drágák a magyar piacnak, de a rendezvény célja az is, hogy megismertessék és elfogadtassák a magyar importőrökkel, hogy milyen tudás, tapasztalat és minőség van ezek mögött a termékek mögött.
Az sevillai központú Extenda, Andalúz Kereskedelemfejlesztési Iroda, amely az Andalúz Tartományi Kormány által létrehozott non-profit szervezet (amely 21 képviseleti irodával rendelkezik világszerte), júniusban a Cora áruházakban a vásárlókhoz is elviszi a most bemutatott termékeket, és az idei nyáron egy világhírű andalúz mesterszakács tart majd bemutató oktatást Budapesten.
Naszály Éva, az Extenda budapesti irodájának igazgatója elmondta, szeretnék, ha a jelenleginél nagyobb számban találkozhatnának a vásárlók andalúz termékekkel a hazai boltokban.