Áprilisig felfüggesztik az utakat Japánba

Több magyarországi kiutaztató iroda is úgy döntött, felfüggeszti vagy későbbre halasztja útját Japánba, a beutaztató irodáknál pedig folyamatos a lemondás a Japánban történt kettős katasztrófa miatt. Csabai Ferenc, a kifejezetten Japánnal foglalkozó Net Travel Services Utazási Iroda üzletfejlesztésért felelős vezetője az MTI-nek elmondta: áprilisig minden útjukat felfüggesztették. Az azt követőekről pedig később döntenek.

A Net Travel Service tulajdonosa a Japan Travel Bureau, Japán egyik legnagyobb utazási irodája, Európában 13 országban van jelen. Csabai Ferenc elmondta: bár Magyarországon a Külügyminisztérium nem sorolta az utazásra nem javasolt országok közé Japánt, más európai országokban ezt már megtették, így egységes döntést hozott az utazási iroda, és sehonnan sem indít utakat. Magyarországon ez 35 embert érint, ők utaztak volna március 25-én Japánba. Csabai Ferenc elmondta, hogy az utasok választhatnak: visszakaphatják a befizetett részvételi díjat, de későbbre is halaszthatják az utat.

A magyar külügyminisztérium továbbra is azt javasolja, hogy a helyzet általános normalizálódásáig a magyar állampolgárok csak a feltétlenül indokolt esetben utazzanak a szigetországba.

Hóka Péter, a japán turisták beutaztatásával foglalkozó Miki Travel ügyvezetője az MTI-nek arról számolt be, hogy akár az éves forgalmuk 50 százalékát is elveszíthetik, ha a következő két-három hétben nem történik valami pozitív fordulat Japánban. Mint mondta, a beutaztatás szempontjából a tavasz és az ősz a legintenzívebb időszak, bár a japán turistákra igaz, hogy az év minden hónapjában utaznak. Elmondta, hogy a következő két hétben induló csoportok 70 százaléka lemondta az utat, hétvégén azok a vendégek érkeztek meg Magyarországra, akik már eleve Európában voltak.

A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) adatai szerint tavaly 76.402 japán vendég érkezett Magyarországra, ez 7,4 százalékos növekedés 2009-hez képest. A japán turisták 2010-ben összesen 148.128 vendégéjszakát töltöttek el Magyarországon, ami 4,9 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. Hóka Péter elmondta, mára már nem igaz az, hogy a japán turisták az átlagos nyugat-európai vendégeknél több pénzt költenének el útjuk során. Míg 10-15 éve főleg ötcsillagos szállodákban szálltak meg, ma a három-, négycsillagos szállodákat választják jellemzően. A Magyarországra érkező japánok 80 százaléka idős nyugdíjas - mondta.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.