Átadták az első SZÉP kártyát

Átadták az első OTP Széchenyi Pihenőkártyát, az egyik első regisztrált munkáltatói partner számára, amellyel a kártya tulajdonosa akár már ma fizethet az együttműködő szálláshelyek által biztosított szolgáltatásokért. Az átadóeseményen Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese és Szőcs László, a MOL csoport HR ügyvezető igazgatója mellett jelen volt Szatmáry Kristóf belgazdaságért felelős államtitkár, aki bizakodását fejezte ki, hogy a SZÉP Kártya beváltja a hozzá fűzött reményeket, és kulcsszerepe lesz a belföldi turizmus fellendítésében.

Az elektronikus kártya alapon működő Széchenyi Pihenőkártya bevezetéséről az év első felében született kormányzati elhatározás, azzal a céllal, hogy segítsék a belföldi turizmus fellendülését. Az újonnan bevezetett kártyán megkapott munkavállalói juttatásokat az elfogadóhelyi hálózathoz csatlakozó szálláshelyeken és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások igénybevétele során lehet felhasználni. Az OTP Csoport úttörő szerepet vállalt a Széchenyi Pihenőkártya kibocsátásában, elsőként kínálja ezt a lehetőséget a hazai munkáltatók és munkavállalók, valamint elfogadóhelyek részére.

„A Széchenyi Pihenőkártya bevezetése során azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy 4-5 éven belül jelentősen növeljük a hazai turizmus és belföldi nyaralások népszerűségét, hiszen a szállások és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások jelentik az egyik legjelentősebb munkahelyeket biztosító ágazatot Magyarországon. Nagy örömünkre szolgál, hogy kezdeményezésünkhöz máris olyan, a hazai piacon meghatározó vállalatok csatlakoztak, mint az OTP Bank vagy a MOL Nyrt.” – vélekedett Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium belgazdaságért felelős államtitkára.

„Az OTP SZÉP kártyával egy olyan új és biztonságos megoldást kínálunk a munkavállalók illetve a munkáltatók számára, amely jelentős könnyebbséget jelent majd a belföldi üdülések tervezése során. A kártya bevezetése ugyanis jelentősen csökkenteni fogja a munkáltatói, valamint az elfogadóhelyi adminisztrációs költségeket” – számolt be az újdonságról Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese. „Jelenleg mintegy félezer elfogadóhellyel állunk kapcsolatban, akik szeretnének csatlakozni az OTP SZÉP kártya partneri hálózatához. Az érdeklődés alapján kijelenthető, hogy 2012 végéig ez a szám megsokszorozódik.” – osztotta meg az OTP Csoport várakozásait Kovács Antal.

Szőcs László, a MOL csoport HR ügyvezető igazgatója elmondta: vállalatuk már év eleje óta választható juttatásként biztosítja a Széchenyi Pihenőkártyát a mintegy 8 000 magyarországi munkavállalója számára. „A MOL-nál azért döntöttünk úgy, hogy a munkáltatók között elsőként tesszük hozzáférhetővé az OTP SZÉP kártyát, mert hiszünk benne, hogy ez az új eszköz rugalmas, biztonságos és kényelmesen használható módon szolgálja munkatársaink kikapcsolódását, feltöltődését” - emelte ki beszédében Szőcs László, miután jelképesen átvette az első SZÉP kártyát Kovács Antaltól.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.