Az átlag magyar tudatos turista szobra körül számtalan szakember nyüzsgött, és várta a bemutatót, és nem hiába, a pantomimesek fáradhatatlanul mutatták be, milyen egy átlag turista család. Biztosan tudatosak is voltak, felkészültek a nyaralásra, mert fényképezőgépet kattogtattak, labdát röpítettek, tudták mi kell egy nyaraláshoz.
Miközben a fényképező pantomimeseket fotózták „kollégáik”, a polgármester és a város turisztikai szakemberei elmondták hogyan is „működik” a város.
A 15 ezer lakosságú település 5. 2 milliárdos költségvetéssel gazdálkodik, amelynek 70-80 százaléka az iparból származik. Céljuk szerint szeretnék Sárvár fürdőváros és gyógyhely minősítését elérni, végső cél pedig az, hogy nemzetközi gyógyhely címet szerezzenek.
Mint a polgármester lapunk munkatársának elmondta, egyre több embernek nem mindegy mennyiért nyaral. A kispénzű idősebb emberek az utazásaikat tudatosan tervezik, már télen nézik, hogy nyáron hová mennek, kiszámítják mi mennyibe kerül majd, és ügyelnek arra, hogy a pénztárcájuknak is megfeleljen a választás.
Szerinte a fiatalabbak pontosabban keresik a minőséget, egyre többet hajlandóak fizetni a minőségért, és egy kis választást hagynak maguknak a döntéskor, és ezt a kiskaput akarják ők „megfogni”, azt szeretnék, ha tudatosan Sárvárt választanák.
„Ha valaki eljön hozzánk, nem tudja megállapítani, hogy Sárváron, vagy Ausztriában van, csak azt látja, hogy ötcsillagos városban van - mondta.
A jövőben csak azok a városok maradhatnak versenyben a turisták kegyeiért, ahol a szolgáltatók felkészültek a minőségi változásokra - mondta Sárvár polgármestere.
Kondora István szerint jelszavuk: ötcsillagos várost építünk, ennek érdekében a minőségi és a mennyiségi szolgáltatásnak is fejlődni kell.