Az egyház épít turisztikai központot a veszprémi várban

Kommunikációs és turisztikai központot létesít a veszprémi várban a katolikus érsekség, amely a 881 millió forintból megvalósuló fejlesztéshez 747 millió forintot nyert el a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács pályázatán.

A támogatásról szóló szerződést csütörtökön sajtótájékoztatón adta át Márfi Gyula veszprémi érseknek Pál Béla, a fejlesztési tanács elnöke, hangsúlyozva, hogy az összeg 40 százaléka akár azonnal lehívható. Pál Béla elmondta: a turisztikai vonzerő fejlesztésére írták ki a pályázatot 2008-ban, s a rendelkezésre álló 6,7 milliárd forintnyi összegből a legtöbb - 2,3 milliárd forint - Veszprém megyének jutott. Ezen belül a legmagasabb tételt - 747 millió forintot - a katolikus érsekség nyerte el a Szalézi Szent Ferenc Kommunikációs Központ kialakítására. A fennmaradó pénzt az egyház teszi hozzá a beruházáshoz önrészként - jegyezte meg a tanács elnöke.

Tájékoztatása szerint a veszprémi várban, az úgynevezett Biró-Giczey palotában alakítják majd ki 2011 tavaszáig a kommunikációs és turisztikai centrumot. A több mint ezer négyzetméter alapterületű, kétemeletes épületnek a földszintjén lesz információs szolgálat, ajándékbolt, számítógépes szoba, kávézó, itt mutatják be az ostyasütés eszközeit és folyamatát is. A látogatók megismerkedhetnek majd a halimbai "füves pap" gyógynövényeivel, receptjeivel, gyógyteáival is. A földszinten lesz egy vetítőterem és egy gyermekfoglalkoztató is. Az első emeleten barokkenteriőr-kiállítást tekinthetnek meg az érdeklődők. Színesítik majd a bemutatót a multimédiás eszközök, továbbá láthatóak lesznek Veszprém barokk kori épületeinek a makettjei is. A második emeleten egy idealizált templombelsőt alakítanak ki, s az élményt audiovizuális és akusztikus elemek is fokozzák.

Márfi Gyula szerint a legnagyobb és leggondosabb munkát a festmények, freskók restaurálása jelenti majd, az épület teljes rendbetétele mellett. Az érsek hangsúlyozta: a fejlesztésben mintegy "szimbólumát látja annak, hogy az államnak és az egyháznak, illetőleg a civil és az egyházi szervezeteknek igenis együtt kell dolgozniuk". Reményei szerint a fejlesztés által még látogatottabb lesz a vár, s akik betérnek majd az új kommunikációs és turisztikai centrumba, talán egy kicsit közelebb kerülnek az egyházhoz, a valláshoz is. Márfi Gyula közlése szerint évente legalább 24 ezer látogatót remélnek, ami nem irreális terv, hiszen a székesegyházban évente 66 ezer látogatót fogadnak. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.