Az elmúlt 5 év legmagasabb vendégforgalma Bükfürdőn

A tavalyi  évben 50 éves jubileumát ünneplő létesítmény - a gazdasági válság ellenére is - több vendéget fogadott, mint 2011-ben. 

2012. január 1. és december 31. között összesen 862 322 belépőt értékesített a társaság, amely közel 40 ezerrel (4,7 %-kal) haladja meg a - már amúgy is magas, országosan is kiemelkedő - 2011. évi belépőszámot, és a társaság bevétele meghaladta a nettó 1,6 Mrd Ft-ot. A létesítmény fennállása óta több mint 32 millió vendéget fogadott. Ezen adatok, valamint a KSH vendégstatisztikai adatai is igazolják, hogy Bükfürdő - amely már 1979 óta országosan kiemelt gyógyhely - továbbra is Budapest mellett hazánk három leglátogatottabb fürdővárosa (Hévíz, Hajdúszoboszló, Bükfürdő)között szerepel.

Amint a település, úgy a fürdő vendégköre is folyamatosan változik, egyre nagyobb arányt képviselnek a családos, gyermekkel érkező látogatók, ám a különleges adottságú gyógyvíznek köszönhetően még napjainkban is rendkívül magas a gyógyulni vágyók létszáma. Több mint 30 országból érkeznek a településre vendégek, egyre nagyobb számban vannak jelen a német, osztrák vendégeken kívül a cseh, lengyel szlovák és orosz turisták.

A belföldi forgalom a SZÉP Kártya kapcsán várhatóan az idei évben erősödni fog, előnyös lenne azonban a szolgáltató és a felhasználó számára is, ha az egyes alszámlák komplexitása biztosított lenne.

A 2011-ben az Új Széchenyi Terv keretében szinte minden elemében megújított komplexum fejlesztései természetesen az elkövetkezendő időszakban is tovább folytatódnak. A bővítések, felújítások között szerepelnek meglévő épületek rekonstrukciós munkálatai, energetikai és vízbázisvédelmi fejlesztések és természetesen attrakciófejlesztést célzó beruházások is. Ezek egy része jelentős költségvonzattal jár, a társaság a szükséges tervekkel, engedélyekkel részben már rendelkezik, amennyiben a lehetséges források megnyílnak, a fejlesztések azonnal elkezdődhetnek.

A legutóbbi fejlesztéssorozat eredményeként átadott exkluzív Szaunavilág a napokban fogadta 50 ezredik látogatóját. A fejlesztések mellett az idei évben is számos változatos programmal, akcióval kedveskedik a fürdő vendégeinek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.