Az első négy hónap: kereskedelmi szálláshelyek forgalma

A KSH legfrissebb jelentése szerint 2006 első négy hónapjában a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 1%-kal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva.

A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele 10%-kal nőtt. Ebben az időszakban a kereskedelmi szálláshelyekre 744 ezer külföldi vendég érkezett, akik 2,1 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 4, a vendégéjszakák száma 7%-kal csökkent a szálláshelyeken 2005 azonos időszakához képest. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek 9%-kal kevesebb éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken, mint 2005. január–áprilisában. Számottevő növekedés figyelhető meg a Görögországból, Kínából, Ciprusról, Oroszországból, Ukrajnából, Törökországból és Litvániából érkező állampolgárok által eltöltött vendégéjszakák számát tekintve, a legjelentősebb küldő országok vendégéjszakáinak száma ugyanakkor csökkent. A szállodákban, a panziókban és a kempingekben 7–10%-kal csökkent a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel korábbihoz képest, a turista- és ifjúsági szállók jelentős mértékű növekedésről számoltak be. A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 855 ezer belföldi vendéget és 1,9 millió vendégéjszakát jelentettek. A belföldi vendégek száma 6, a vendégéjszakák száma 7%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A szállodai belföldi forgalomnak az átlagot meghaladó bővülése folytatódott: 9%-os volt a vendégek, 13%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A szállodák átlagosan 38,9%-os szobakihasználtsággal működtek a megfigyelt időszakban. A kereskedelmi szálláshelyek összesen 55,1 milliárd forint bruttó bevételt értek el január–áprilisban, ez folyó áron 4%-os növekedésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest. 2006. április 30-án 2049 kereskedelmi szálláshely, ezen belül 714 szálloda és 903 panzió üzemelt az országban. 2005 áprilisához képest a rendelkezésre álló szállodai szobák száma közel 1300-zal, a férőhelyek száma közel 1400-zal nőtt. 2006. január–áprilisban a kereskedelmi és magánszálláshelyek több mint 1,7 milliárd forint értékben fogadtak el üdülési csekket.

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.