Az első négy hónap: kereskedelmi szálláshelyek forgalma

A KSH legfrissebb jelentése szerint 2006 első négy hónapjában a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 1%-kal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva.

A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele 10%-kal nőtt. Ebben az időszakban a kereskedelmi szálláshelyekre 744 ezer külföldi vendég érkezett, akik 2,1 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 4, a vendégéjszakák száma 7%-kal csökkent a szálláshelyeken 2005 azonos időszakához képest. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek 9%-kal kevesebb éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken, mint 2005. január–áprilisában. Számottevő növekedés figyelhető meg a Görögországból, Kínából, Ciprusról, Oroszországból, Ukrajnából, Törökországból és Litvániából érkező állampolgárok által eltöltött vendégéjszakák számát tekintve, a legjelentősebb küldő országok vendégéjszakáinak száma ugyanakkor csökkent. A szállodákban, a panziókban és a kempingekben 7–10%-kal csökkent a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel korábbihoz képest, a turista- és ifjúsági szállók jelentős mértékű növekedésről számoltak be. A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 855 ezer belföldi vendéget és 1,9 millió vendégéjszakát jelentettek. A belföldi vendégek száma 6, a vendégéjszakák száma 7%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A szállodai belföldi forgalomnak az átlagot meghaladó bővülése folytatódott: 9%-os volt a vendégek, 13%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A szállodák átlagosan 38,9%-os szobakihasználtsággal működtek a megfigyelt időszakban. A kereskedelmi szálláshelyek összesen 55,1 milliárd forint bruttó bevételt értek el január–áprilisban, ez folyó áron 4%-os növekedésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest. 2006. április 30-án 2049 kereskedelmi szálláshely, ezen belül 714 szálloda és 903 panzió üzemelt az országban. 2005 áprilisához képest a rendelkezésre álló szállodai szobák száma közel 1300-zal, a férőhelyek száma közel 1400-zal nőtt. 2006. január–áprilisban a kereskedelmi és magánszálláshelyek több mint 1,7 milliárd forint értékben fogadtak el üdülési csekket.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.