A szállodák átlagosan 46%-os szobakapacitás-kihasználtsággal működtek. A megfigyelt szállodacsoportok közül a budapesti ötcsillagos szállodák szobakapacitás-kihasználtsága volt a legmagasabb (55%). A legalacsonyabb (32-33%-os) kihasználtsággal a balatoni háromcsillagos, illetve az ország keleti részén található négy- és ötcsillagos szállodák működtek. Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) 14 300 forint, nettó átlagára 12 500 forint volt a vizsgált időszakban. A bruttó átlagár jelentős mértékben (folyó áron 1100 forinttal) emelkedett 2005 azonos időszakához képest. A budapesti ötcsillagos egységekben kiemelkedően magas (bruttó 29 400 forint, nettó 25 600 forint) volt egy kiadott szoba ára. A fővárosi négy- és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 10 400-14 100 forintos, az adatszolgáltató háromcsillagos egységek 7700-9300 forintos bruttó átlagárat érvényesítettek. Egy kiadható szállodai szobára átlagosan közel napi 6600 forint bruttó szobaárbevétel (REVPAR), illetve 5700 forint nettó szobaárbevétel jutott. Az egy kiadható szobára jutó bruttó szobaárbevétel folyó áron 450 forintot emelkedett a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A legmagasabb összeget (bruttó 16 300, illetve nettó 14 200 forintot) a budapesti ötcsillagos egységek érték el, a legalacsonyabbról a Balaton partján elhelyezkedő háromcsillagos egységek (bruttó 2500 forint, illetve nettó 2200 forint) számoltak be. A bruttó szobaárbevétel összességében 11%-os folyó áras növekedést mutatott az év első negyedévében az egy évvel korábbihoz viszonyítva, amit részben az eredményezett, hogy az euró hónap végi árfolyama az első negyedévben 250,85 és 260,75 forint között ingadozott. A szobaárbevétel mindegyik vizsgált szállodacsoportban emelkedett kisebb-nagyobb mértékben. A legnagyobb mértékű emelkedést a balatoni háromcsillagos szállodák (73%), valamint az ország keleti részén található házak (20-40%) jelentették.
Az első negyedév szállodai mutatószámai
2006. január-március hónapjában a folyó áron számított bruttó szobaárbevétel 11%-kal nőtt, a vendégéjszakák száma 1%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest – derül ki a KSH felméréséből.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.