Az érintésmentes fizetésé a jövő

Hála az érintésmentes technológiák elterjedésének, a kisösszegű vásárlásoknál is terjed a bankkártyás fizetés - hangzott el egy mai rendezvényen. 

Magyarországon is rohamosan terjednek az érintésmentes fizetést lehetővé tevő bankkártyák. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) utolsó közlése szerint 2013 júliusában 1 millió 150 ezer érintésmentes fizetésre alkalmas kártya volt forgalomban. Egy sajtóháttérbeszélgetésen a SIX Payment Services és a Raiffeisen Bank vezető képviselői osztották meg a technológiával kapcsolatos tapasztalataikat, és előrejelzéseiket, illetve tették le hitüket az érintésmentes fizetés mellett.

Az első érintésmentes („contactless“) fizetésre alkalmas bankkártya 2008-ban került forgalomba Magyarországon. 2014-re a legtöbb magyarországi bank bocsát ki az eredetileg a kisebb összegű költések készpénzmentessé tételére kifejlesztett, rendkívül gyors fizetést lehetővé tevő NFC („near field communication“) technológiát alkalmazó bankkártyákat a chipes és mágneses kártyamegoldásaik mellett.

Az MNB 2013 első féléves közlése alapján Magyarországon tavaly júniusban mintegy 1 millió 150 ezer érintésmentes, többségében MasterCard PayPass bankkártya volt forgalomban, és országszerte 24 ezer elfogadóhelyen lehetett ilyen módon fizetni. A félév során 3,6 millió érintésmentes bankkártyás kifizetés történt, amely 15 milliárd forintot meghaladó forgalmat jelentett.

A magyar piacon 2010-ben megjelent első és ezidáig egyetlen bankfüggetlen kártyaelfogadó cég, a SIX Payment Services kezdettől fogva éllovasa volt a technológia bevezetésének. A hazai piac egyik vezető kártyaelfogadó szereplőjének több mint 6 ezer termináljának többsége képes a MasterCard PayPass és Visa PayWave érintésmentes fizetési technológiával ellátott bankkártyák kezelésére. Érdekes adat, hogy a SIX rendszerein Európaszerte az elmúlt félévben több mint kétszeresére nőtt az érintésmentes tranzakciók száma.

„Európa vezető készpénzmentes fizetési szolgáltatójaként célunk, hogy a készpénzforgalmat folyamatosan a kényelmesebb, biztonságosabb, nagyobb átláthatóságot nyújtó készpénzmentes technológiák váltsák fel. Az érintésmentes megoldások bevezetése számunkra és partnereink számára is további üzleti lehetőséget és előnyt jelent, és a kisebb vásárlói kosárral rendelkező, de nagyobb pénzforgalmat bonyolító helyek számára is bátran ajánlanjuk“ - mondta el Molnár Tamás a SIX Payment Services magyarországi irodájának ügyvezető igazgatója.

„A Raiffeisen Bank 2012 óta bocsát ki érintésmentes fizetésre alkalmas bankkártyákat, jelenleg teljes MasterCard bankkártya-portfolióját PayPass technológiával ellátott darabokra cseréli. Számunkra létfontosságú, hogy ügyfeleink használni tudják ezt a gyors és biztonságos megoldást, még akkor is, ha az ilyen plasztikkártyák előállítási költsége a hagyományos bankkártyák előállítási költségét jóval meghaladja“ - foglalta össze bankja álláspontját Bakonyi András, a Raiffeisen Bank termékmenedzsere.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.