A polgármester által mondottakat támasztották alá a statisztikai adatokra épített előadások is, melyekkel Dr. Kovács Miklós, az ÖM Turisztikai Szakállamtitkárság szakállamtitkára, dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, Dani Barbara, a Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Iroda igazgatója, dr. Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt vezérigazgatója és Bogó Ágnes, a Zánkai Gyermek és Ifjúsági Centrum ügyvezető igazgatója mutatta be a szezon fontosabb eredményeit.
Mint elhangzott, a főszezonban 775 ezer vendég több mint 3 millió éjszakát töltött el a régióban. A vendégek száma az előző évhez képest 6 százalékkal, a vendégéjszakáké 2,7 százalékkal emelkedett. Az előadók a javulást több más mellett a kedvező időjárásnak és a Vizek Éve kampány pozitív hatásának tulajdonították. Ugyanakkor szóltak arról is, hogy a külföldi vendégek száma és az általuk itt töltött éjszakák mennyisége mintegy öt százalékkal maradt el a korábbi év hasonló időszakától. A visszaesést a legmeghatározóbb vendégkör, a németek és az osztrákok kisebb száma okozta. Ők vélhetően a Labdarugó Európa Bajnokság és az olimpia miatt választották kevesebben a balatoni célpontokat.
Dr. Niklai Ákos úgy vélte, hogy a pénzügyi válság miatt megnehezedő körülmények között is bizakodóan nézhetünk a következő szezon felé. Erre biztosíték az a fantasztikus minőségjavulás, ami az elmúlt években a Balatonnál bekövetkezett. Ugyanakkor továbbra is mindent meg kell tenni a színvonal javításáért és a versenyképes árak kialakításáért.
Dr. Kovács Miklós bejelentette, hogy a héten megkezdődik a régiókban a TDM szervezetek létrehozását segítő pályázatok társadalmi vitája. Ezeket és más, a turisztikai ágazatban meghirdetésre kerülő regionális pályázatokat a költségvetési megszorítások nem érintik, de a turisztikai célelőirányzat összege kisebb lesz az előző évi keretnél. Ugyanakkor az eddigi elképzelések szerint a nemzeti turizmus marketingre rendelkezésre álló összeg a tavalyi ötmilliárd forinttal lesz azonos. Azt szeretnék, ha ezen felül a többlet feladatokra további ötszázmillió forintot tudnának biztosítani az MT Zrt. célzott akcióihoz.
Dr. Róna Iván a pénzügyi válság miatt kialakult helyzetről szólva utalt a turisztikai világszervezet álláspontjára. Eszerint a válság legjobb ellenszere, ha egy-egy területen, így a Balatonnál is a hazai, illetve a közelből érkező turistákra építenek. Mint elmondta az MT Zrt is ennek megfelelően alakítja marketingmunkáját, amikor a szomszédos és más közeli országokban fokozza tevékenységét. Véleménye szerint a következő időszakban újra reneszánszukat élik majd az autóbuszos utazások. Az ilyen turisták megnyerésére a korábbinál nagyobb összeget szánnak. Persze, továbbra is megfelelő súllyal kezelik a repülős turistákat is. Nagy hazai kampányokat is terveznek, hogy a lakosság az üdülésre szánt pénzét itthon költse el. A válság kezelésére kidolgozott stratégiát december elején hozzák nyilvánosságra. (Balatontipp.hu)