Az idei év a tavalyihoz hasonlóan jó volt

Az idei szezon nem volt rosszabb mint a tavalyi, a tavalyi pedig sikeres volt a korábbiakhoz képest - mondta házigazdaként köszöntőjében dr. Bóka István balatonfüredi polgármester a  Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Irodájának a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottsággal, a Balaton Fejlesztési Tanáccsal, a Balatoni Szövetséggel és a Mi Balatonunk Egyesülettel közösen szervezett szezonzáró konferenciáján.

A polgármester által mondottakat támasztották alá a statisztikai adatokra épített előadások is, melyekkel Dr. Kovács Miklós, az ÖM Turisztikai Szakállamtitkárság szakállamtitkára, dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, Dani Barbara, a Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Iroda igazgatója, dr. Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt vezérigazgatója és Bogó Ágnes, a Zánkai Gyermek és Ifjúsági Centrum ügyvezető igazgatója mutatta be a szezon fontosabb eredményeit.

Mint elhangzott, a főszezonban 775 ezer vendég több mint 3 millió éjszakát töltött el a régióban. A vendégek száma az előző évhez képest 6 százalékkal, a vendégéjszakáké 2,7 százalékkal emelkedett. Az előadók a javulást több más mellett a kedvező időjárásnak és a Vizek Éve kampány pozitív hatásának tulajdonították. Ugyanakkor szóltak arról is, hogy a külföldi vendégek száma és az általuk itt töltött éjszakák mennyisége mintegy öt százalékkal maradt el a korábbi év hasonló időszakától. A visszaesést a legmeghatározóbb vendégkör, a németek és az osztrákok kisebb száma okozta. Ők vélhetően a Labdarugó Európa Bajnokság és az olimpia miatt választották kevesebben a balatoni célpontokat.

Dr. Niklai Ákos úgy vélte, hogy a pénzügyi válság miatt megnehezedő körülmények között is bizakodóan nézhetünk a következő szezon felé. Erre biztosíték az a fantasztikus minőségjavulás, ami az elmúlt években a Balatonnál bekövetkezett. Ugyanakkor továbbra is mindent meg kell tenni a színvonal javításáért és a versenyképes árak kialakításáért.

Dr. Kovács Miklós bejelentette, hogy a héten megkezdődik a régiókban a TDM szervezetek létrehozását segítő pályázatok társadalmi vitája. Ezeket és más, a turisztikai ágazatban meghirdetésre kerülő regionális pályázatokat a költségvetési megszorítások nem érintik, de a turisztikai célelőirányzat összege kisebb lesz az előző évi keretnél. Ugyanakkor az eddigi elképzelések szerint a nemzeti turizmus marketingre rendelkezésre álló összeg a tavalyi ötmilliárd forinttal lesz azonos. Azt szeretnék, ha ezen felül a többlet feladatokra további ötszázmillió forintot tudnának biztosítani az MT Zrt. célzott akcióihoz.

Dr. Róna Iván a pénzügyi válság miatt kialakult helyzetről szólva utalt a turisztikai világszervezet álláspontjára. Eszerint a válság legjobb ellenszere, ha egy-egy területen, így a Balatonnál is a hazai, illetve a közelből érkező turistákra építenek. Mint elmondta az MT Zrt is ennek megfelelően alakítja marketingmunkáját, amikor a szomszédos és más közeli országokban fokozza tevékenységét. Véleménye szerint a következő időszakban újra reneszánszukat élik majd az autóbuszos utazások. Az ilyen turisták megnyerésére a korábbinál nagyobb összeget szánnak. Persze, továbbra is megfelelő súllyal kezelik a repülős turistákat is. Nagy hazai kampányokat is terveznek, hogy a lakosság az üdülésre szánt pénzét itthon költse el. A válság kezelésére kidolgozott stratégiát december elején hozzák nyilvánosságra. (Balatontipp.hu)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.