A 48 éves szakember 1986-ban londinerként kezdett dolgozni az üdülőfaluban, majd a recepció folytatta, amit 2000-től ő vezetett. Az igazgatói megbízást a tavalyi szezon előtt nyerte el több jelentkező közül pályázat eredményeként.
- Bár alapvetően optimista ember vagyok, azt gondolom, még egy pár évet igénybe fog venni, hogy kicsit helyre álljon az idegenforgalmi kereslet belföldön, sőt az egész unióban - fogalmazott.
- A gazdasági válság előtt döntően a külföldi turisták, németek, osztrákok, dánok, hollandok domináltak a Balaton-parton és a Club Tihanyban is. A válság kezdetétől beindult egy visszaesés, ami azóta sem állt le. Minden évben azt érezzük, hogy az előző évhez képest ismét egy kicsit kevesebben jöttek.
A vendégszám csökkenésével párhuzamosan jelentősen lecsökkent az egy-egy személy tartózkodási ideje is.
- Még az előző évtizedben is megszokottak voltak a legalább két hetes nyaralások, nem kevesen akár három hétig is maradtak. Ma már egyedül az orosz vendégekre jellemző a 2-3 hetes üdülés, a németeknek is csak fele jön két hétre, a többiek csak egy hetet terveznek. Ma már az is előfordul, hogy egy jó áron kínált négynapos csomagért is elindulnak Németországból az egyéni vendégek. Persze ennek örülnünk is kell.
A Club Tihany és a régió más szolgáltatói számára is korábban annyira meghatározó német piacon fontos változások zajlottak az elmúlt években, de szerinte ez önmagában még nem okozna ekkora csökkenést.
- Valóban kevesebben, kevesebbszer utaznak, de azt is látnunk kell, hogy már kevésbé vagyunk egzotikusak számukra, mint a rendszerváltás idején. Megszűnt egy fontos vonzerőnk, az olcsóságunk is, hisz az árainkkal gyakorlatilag felzárkóztunk Európához. Bár az éttermi szolgáltatásaink ár-érték aránya még lényegesen kedvezőbb, mint bárhol Nyugat-Európában, ez a különbség már nem annyira nagy, hogy önmagában vonzó legyen. A vonzerőnk csökkenésébe biztosan belejátszik az is, hogy Magyarországnak mostanában nincs annyira jó híre, mint korábban - véli Károly Tamás, aki ugyanakkor örvendetes tartja, hogy évről-évre nő az orosz és a volt kelet-európai országokból származó vendégek száma. Ebben lát egy kis kitörési lehetőséget, persze a régi piacokért is tovább kell dolgozni, mondja.
A pozitív tendenciák közé sorolja azt is, hogy a magyar vendégek által eltöltött éjszakák száma továbbra is növekszik. Az egykori 10 százalék alatti részesedésük mára 60 százalékra nőtt a Club Tihany vendégéjszakáiban.
- Azt gondoltuk, hogy az üdülési csekk kifutása miatt majd megáll a magyar forgalom növekedése, de szerencsére a Szép-kártya megfelelően a helyébe lépett. A bíztató jelek közé sorolom azt is, hogy az elmúlt évben végre sikerült növelni az árbevételünket a konferencia illetve rendezvényturizmus területén a 2008 óta tartó zuhanás után. Mivel a klasszikus főszezont mostanában már csak hetekben lehet mérni, rendkívül fontos ez a szezonhoz kevésbé kötött piac.
Károly Tamás úgy véli, már akkor elégedettek lehetnek, ha az idei évben elérik a tavalyi vendégforgalmat, miközben az árbevételt kicsit növelik. Az eddig érkezett foglalások okot adnak az óvatos optimizmusra. Ahogy az is egyfajta biztosítékot jelent, hogy a Balatonnál "kezdenek helyre állni a dolgok" - fogalmazott.
- Az önkormányzatok végzik a feladatukat, csinosítják a településeket. Különösen áll ez az utóbbi években Tihanyra. A vendéglátósok között is azok maradtak talpon, akik egyenletesen jó minőséget szolgáltatnak. Kifejezetten jó irányba haladunk - véli a Club Tihany igazgatója.