A két évvel ezelőtti szintre süllyedt a vendégéjszakák száma a Békés megyei turisztikai bevételek több, mint felét adó fürdővárosban, Gyulán. Januárban a tavalyi 20 ezer helyett idén 17, februárban a reneszánsz karnevál ellenére 25 és fél ezer helyett alig 17 ezer itt töltött éjszaka után könyvelhettek el bevételt a szállásadók. Gyulavári Andrea, a helyi turisztikai hivatal vezetője elmondta, ebben az időszakban csapódott le a legerősebben a gazdasági válság hatása. Ennek ellenére van ok a bizakodásra, húsvét hétvégén sokan látogattak a megyébe. Programokban Gyulán nem lesz hiány, így Gyulavári Andrea szerint éppen ez lehet az, ami a nehéz gazdasági helyzet ellenére is optimizmusra adhat okot.
— Az elmúlt hétvégén körülbelül 70 százalékos volt a szálláshelyek telítettsége. A legtöbb helyen ugyan 80—90 százalékos volt az arány, de egy-két szállásadó gyenge adatai lehúzták az átlagot. A pálinkafesztivállal kapcsolatban kijelenthetem, mindenhol telt ház lesz. A panziók már most tele vannak, a nagyobb szállodákban 90—95 százalékos a foglalási arány — fogalmazott Gyulavári Andrea.
A fürdővárosiak pozitív várakozásait erősítheti, hogy több nagy rendezvénynek adhatnak otthont, ilyen a tűzoltó csillagtúra, a Prohun-rally vagy a fotófesztivál. A város nem csökkentette a marketingkiadásait sem, hanem a tavalyi szinten tartották azt. Azt már Glózik Klára, a megyei Tourinform-iroda vezetője mondta el, hogy a válsággal szemben az egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszköz lehet a marketing.
— Ha bizakodva akarunk beszélni a mostani helyzetről, mondhatjuk azt, hogy Békés megye jól kijöhet a válságból, hiszen az itteni, viszonylagos olcsóság miatt akár többen is jöhetnek ide. Ha pesszimista vagyok, azt is mondhatom, hogy a nyaraláson és a kirándulásokon spórolnak majd elsőként az emberek — fogalmazott Glózik Klára.
— A marketingkiadásokon nem érdemes takarékoskodni. Mi éppen egy nagyobb, Békés megyét népszerűsítő, országos kampányt készítünk elő, mert úgy gondoljuk, csak úgy jönnek ide a vendégek, ha hallanak a térségről, és az vonzónak tűnik a szemükben. A megyei programok mellett folyamatosan népszerűsítjük például a Jókai színház előadásait, és többek között Gyula városa is megkülönböztetett figyelemben részesül. (beol.hu)