Békés megye a marketingre esküszik a válságkezelésben

Gyengére sikerült a Békés megyei turisztika első két hónapja a legfrissebb adatok szerint. A szakemberek ennek ellenére, ha óvatosan is, de bizakodnak; Gyulán pedig nem mondtak le egy erős szezonról.

A két évvel ezelőtti szintre süllyedt a vendégéjszakák száma a Békés megyei turisztikai bevételek több, mint felét adó fürdővárosban, Gyulán. Januárban a tavalyi 20 ezer helyett idén 17, februárban a reneszánsz karnevál ellenére 25 és fél ezer helyett alig 17 ezer itt töltött éjszaka után könyvelhettek el bevételt a szállásadók. Gyulavári Andrea, a helyi turisztikai hivatal vezetője elmondta, ebben az időszakban csapódott le a legerősebben a gazdasági válság hatása. Ennek ellenére van ok a bizakodásra, húsvét hétvégén sokan látogattak a megyébe. Programokban Gyulán nem lesz hiány, így Gyulavári Andrea szerint éppen ez lehet az, ami a nehéz gazdasági helyzet ellenére is optimizmusra adhat okot.

— Az elmúlt hétvégén körülbelül 70 százalékos volt a szálláshelyek telítettsége. A legtöbb helyen ugyan 80—90 százalékos volt az arány, de egy-két szállásadó gyenge adatai lehúzták az átlagot. A pálinkafesztivállal kapcsolatban kijelenthetem, mindenhol telt ház lesz. A panziók már most tele vannak, a nagyobb szállodákban 90—95 százalékos a foglalási arány — fogalmazott Gyulavári Andrea.

A fürdővárosiak pozitív várakozásait erősítheti, hogy több nagy rendezvénynek adhatnak otthont, ilyen a tűzoltó csillagtúra, a Prohun-rally vagy a fotófesztivál. A város nem csökkentette a marketingkiadásait sem, hanem a tavalyi szinten tartották azt. Azt már Glózik Klára, a megyei Tourinform-iroda vezetője mondta el, hogy a válsággal szemben az egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszköz lehet a marketing.

— Ha bizakodva akarunk beszélni a mostani helyzetről, mondhatjuk azt, hogy Békés megye jól kijöhet a válságból, hiszen az itteni, viszonylagos olcsóság miatt akár többen is jöhetnek ide. Ha pesszimista vagyok, azt is mondhatom, hogy a nyaraláson és a kirándulásokon spórolnak majd elsőként az emberek — fogalmazott Glózik Klára.

— A marketingkiadásokon nem érdemes takarékoskodni. Mi éppen egy nagyobb, Békés megyét népszerűsítő, országos kampányt készítünk elő, mert úgy gondoljuk, csak úgy jönnek ide a vendégek, ha hallanak a térségről, és az vonzónak tűnik a szemükben. A megyei programok mellett folyamatosan népszerűsítjük például a Jókai színház előadásait, és többek között Gyula városa is megkülönböztetett figyelemben részesül. (beol.hu)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.