Belépett a vending piacra a Caffé Perté

A teljes hazai kávéforgalom 25 százaléka italautomatákon keresztül bonyolódik, melyről azonban szinte teljesen hiányzik a prémium kategória. Az egyik legnagyobb hazai kávéházi beszállító és kávépörkölő cég, a Caffé Perté a ma még üres, minőségi szegmensben igyekszik terjeszkedni professzionális melegital-automatáival.

A magyar vásárlók évente 30 milliárd forintot költenek automatából vásárolt élelmiszerre, az országban 35-40 ezer áruautomata működik – derül ki a Magyar Ital- és Áruautomata Szövetség adataiból. Ez a terület adja a teljes hazai kávéfogyasztásnak is mintegy 25 százalékát, melyről azonban szinte teljesen hiányoznak a prémium termékek. A prémium kifejezés az automatáknál is jelentheti csaknem ugyanazt a minőséget, mint a kávéházakban − nyilatkozta az egyetlen hazai olasz kávépörkölő cég, a Caffé Perté kereskedelmi igazgatója. Boda Andrea szerint ma Magyarországon sokszor kávénak alig nevezhető lötty jön ki az italautomaták csövein, de ez nemcsak a technológia hibája. Az üzemeltetőkön hatalmas az árnyomás, a fogyasztók 50-60 forintos „kávékhoz” szoktak hozzá, így a gépeknek helyet adó intézmények közül is sokan ezt várják el. Holott már 100-120 forintért is lehetne tisztességes kávét kínálni, de a minőség fogalma ma még hazánkban szinte ellentéte az automatáénak. Ezen a gyakorlaton változtat most a Caffé Perté, mely kizárólag saját, frissen pörkölt szemes kávéival üzemelő automatákkal lép be ebbe a szegmensbe. Az új, Pertespresso nevű gépek jellemzője, hogy helyben, nagy nyomáson készítik el az italt, az automatákhoz képest soknak tűnő, körülbelül egy perc alatt. Boda Andrea kifejtette, a jó minőségű, automatából érkező kávéra kevésbé az aluljárókban, inkább irodaházakban, ügyfélszolgálatokon lesz igény. Bíztató előjel, hogy az automatán keresztüli értékesítés piaca, azaz a vending folyamatosan bővül. Tavaly Németországban 50 ezer, Olaszországban 90 ezer új automatát helyeztek üzembe, az ezeken keresztüli értékesítés forgalma pedig öt százalékkal nőtt az előző évhez képest, és meghaladta a kétmilliárd eurót.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.