A turisztikai desztinációmenedzsmentszervezetek desztinációs csomagajánlatainak piacra vitele évek óta váratott magára. Részben ennek megoldására alakult új utazási iroda augusztusban, amely a TDM-ekkel együttműködve, elsősorban a Libri Média felületeire alapozva az ősszel lép aktívan a piacra. A Hungarian Travels utazási irodát U–001475-ös engedélyszámmal jegyezte be a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal, belföldi és beutaztató utazásszervező tevékenységgel. Az iroda 540 000 forintos vagyoni biztosítékot igazolt a QBE Atlasz biztosítónál kötött biztosítás formájában.
Víg Tamástól, a Hungarian Travels Kft. ügyvezetőjétől és egyik résztulajdonosától megtudtuk, hogy a stratégiai partnerüknek tekintett Magyar TDM Szövetség tagjai által feltöltött belföldi szolgáltatási elemekből desztinációs és tematikus alapon kerülnek csomagajánlatok kifejlesztésre, ami a kínálat gerincét fogja képezni. Az ajánlatok összegyűjtését jelentősen megkönnyíti, hogy az utazási iroda a Live Guide szoftverét használja. Az utasok várhatóan belföldi törzsutaskártyát is kaphatnak, a Chrome Kft. több desztinációban is sikerrel bevált kártyarendszeréhez hasonlóan. Víg Tamás lapunknak elmondta, hogy 2013. augusztus 13-án stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Hungarian Travels Kft. és a Magyar TDM Szövetség. Az együttműködés elsődleges célja Magyarország turisztikai kínálatának piacra vitele. A TDM-szervezetek a desztinációjuk vonatkozásában szakértelmükkel, partnerhálózatukkal vesznek részt a csomagajánlatok kidolgozásában. A Hungarian Travels Kft. a Libri Média Kft. közreműködésével elsősorban népszerű online felületeken biztosít megjelenést a hazai desztinációknak. Ez a turisták számára elérhető legszélesebb konkrét hazai kínálat lesz – fejtette ki álláspontját Víg Tamás, aki korábban évekig dolgozott a TDM-ek szakértőjeként a gazdasági minisztériumban, majd a Magyar Turizmus Zrt.-nél, egyébként pedig a TDMszövetség stratégiai tanácsadója.
Az utazási iroda piacra lépését egy másik stratégiai megállapodás is segíti, ennek értelmében a Hungarian Travels Kft. a Live Guide turisztikai szoftvert használja a TDM-szervezetekkel való együttműködésre és turisztikai csomagajánlatainak piacra vitelére. A bevált és folyamatosan fejlesztett alkalmazást évek óta több TDM-szervezet és utazási iroda is használja.
A rendszernek köszönhetően az ország desztinációiban az adatbázisba feltöltött csomagajánlati elemekből az utazásszervező központjában gördülékenyen állíthatók össze csomagajánlatok és közvetíthetők online felületek, infoterminálok vagy mobilalkalmazások felé is, azaz Magyarország turisztikai kínálata egy rendszerben integrálódik és válik értékesíthetővé. A leendő utasok részére többek között interaktív térkép, online ajánlatkérés és foglalás, utazástervező, illetve eseménynaptár teszi felhasználóbaráttá és az egyéni motivációnak megfelelően kiválaszthatóvá és foglalhatóvá az utazást. Mindeközben az utazásszervező részéről statisztikai modul keretében lehetővé válik az egyes szolgáltatók, csomagajánlatok és desztinációk értékesítésének követése, azaz teljesítményük mérhetővé válik. A marketingtevékenységben a hungarikumok is szerepet fognak játszani, ennek innovatív kidolgozásában Soós Veronika hungarikumszakértő is segítséget nyújt.
Az adatbázisból később a külföldi utazásszervezők is elérhetik az ajánlatokat – hangsúlyozta végezetül Víg Tamás.
Az MT Zrt.-ért lobbiznak
A Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal felkérésére a Magyar TDM Szövetség az augusztusi véleményezési határidőhöz illeszkedve fogalmazta meg TDM-fejlesztési javaslatait a 2014–2020-as időszakra.
A Magyar TDM Szövetség a 2014– 2020-as időszakra a legfontosabb célnak a TDM-rendszer teljes hazai kiépítését tartja.
Javasolják, hogy országszerte egységes irányelvek szerint határozzák meg a fejlesztési célokat és forrásokat. Területi vonatkozású javaslat, hogy a vonalas vonzerők (kerékpár, gyalogos, lovas, zarándok) régiókon átívelően is egységes forráshoz jussanak, illetve a Balaton is egységes kezelésre kerüljön a fejlesztéspolitikai programokban.
A szövetség fontosnak tartja, hogy a TDM-szervezetek dedikált forrásai mellett a Magyar Turizmus Zrt. közvetlenül is részesülhessen EU-s forrásokban, amelyeket a központi marketing- és értékesítésösztönzési feladatok szakmai igények szerinti ellátásával, a TDM-szervezetek közreműködésével eredményesen tudjon felhasználni.