Belföldön a legfőbb turisztikai célpont a Balaton

Belföldön a Balaton a legkedveltebb turisztikai régió, a külföldi vendégek is ezt a térséget keresik fel leginkább Budapest után; az itt eltöltött vendégéjszakák száma 2,5 százalékkal nőtt tavaly - hangzott el a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettesének beszámolójában a Balaton Fejlesztési Tanács pénteki ülésén Balatonfüreden.

Horváth Gergely tájékoztatása szerint a Balaton régiót 2012-ben körülbelül 946 ezer belföldi és hozzávetőleg 350 ezer külföldi vendég kereste fel, a vendégek több mint 72,9 százaléka hazai volt.

Az elmúlt évben a Balatoni Üdülőkörzetben a belföldi vendégéjszakák száma meghaladta a kétmillió hétszázezret, 1,3 százalékkal emelkedett, a külföldi vendégéjszakák száma pedig 4,5 százalékkal bővült (1 727 000 beutazó vendégéjszaka).

Az előzetes adatok szerint tavaly az összes belföldi vendég 22,6 százaléka a Balatonnál töltötte pihenését, és a magyarországi belföldi vendégéjszakák mintegy 26,2 százaléka realizálódott a Balatonnál.

A külföldi vendégéjszakák 15,28 százaléka jelenik meg a Balatonnál, ez alapján a régió Budapest után a második legkedveltebb a beutazók körében - jelentette be a vezérigazgató-helyettes.

Kitért arra, hogy a fő küldő országokat tekintve nem történt jelentős változás, továbbra is Németország a Balaton régió első beutaztató desztinációja, második a listán Ausztria, Oroszország feljött a harmadik helyre, a negyedik pedig Csehország. A vendégszám alapján felállított listán Ukrajna megelőzte Hollandiát, és az egykori „zászlóshajóküldő ország”, Dánia továbbra sincs az első nyolc között. Ugyanakkor reménykeltő, hogy a hollandiai vendégéjszakák száma, amely évek óta stagnált, 2012-ben már 25,8 százalékkal emelkedett az előző évhez képest.

A hazai turisták 2012-ben 2,1 napot töltöttek el a Balatonnál, amely az előző évihez képest minimális, 1,5 százalékos emelkedést jelent, míg a külföldi vendégek esetében hosszabb tartózkodási idővel számolhatunk - tájékoztatott Horváth Gergely.

A statisztikák szerint a Balaton régió kereskedelmi szálláshelyeinek árbevétele 2012-ben hozzávetőleg 23,3 milliárd forint volt, ebből a belföldi turisták 13,5 milliárd, míg a beutazók 9,8 forint forgalmat jelentettek.

A legfrissebb kutatások szerint a régió fő vendégköre a kisgyermekes családoké, ahol gyerekek életkora 2-14 év, szüleik pedig a 30-50 éves korosztályhoz tartoznak. A másik stabil vendégkört az igényes, de nem drága szórakozást kedvelő 17-25 éves fiatalok képezik, akik baráti társasággal érkeznek a tóhoz.

A Balaton elsősorban a budapestiek és a nagyvárosban élők körében kedvelt úti cél, legkevesebben a községekből érkeznek. Új szegmensként jelent meg a Balatonnál a wellness céljából, hosszú hétvégére érkező vendégek célcsoportja - ismertette a vezérigazgató-helyettes.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.