Belváros, online vagy tax free?

Vásároljon a világhálón, mielőtt repül! – tanácsolja Bruce Fair, a Kelkoo fogyasztói árakat összehasonlító online vállalkozás ügyvezetője a cége által elvégzett, belvárosi repülőtéri és online kiskereskedelmi árakat összehasonlító felmérésére hivatkozva.

A felmérés során összehasonlítottak 10, 2009-ben az uniós utasforgalom 80%-át bonyolító, repülőtér, a belvárosi üzletek és az online értékesítők árai. A vizsgálat nem vámmentes – unión kívüli út során vásárolható – termékekre, hanem az unión belüli tax free, azaz az áfát nem tartalmazó vásárlásokra terjedt ki.

A tesztvásárlók 22 termék árát vizsgálták 5 kategóriában: kozmetikai és szépségápolási szerek; luxus, divat- és elektronikai cikkek; borok és égetett szeszek; dohányáruk; delikáteszek és édességek.

Az inkognitóban eljáró tesztvásárlók arra jutottak, hogy a portékájukat a helyi áfával nem terhelő repülőtéri kalmárok nem is olyan olcsók, mint az unió átlagos – 17,4%-os – áfája alapján elvárnánk. A megvizsgált repülőtereken átlagosan 6,2%-kal kértek kevesebbet az árukért a belvárosi üzletekhez képest. Az ellentmondást a repülőtéri kereskedők a magasabb bérleti díjakkal és fizetésekkel igyekeztek magyarázni.

Széles skálán mozognak a vizsgált repülőterek a kedvezmény mértékét illetően: míg a Heathrow csupán 3,1%-ot tud lefaragni áfa-mentes áraiból, addig a francia Lyon esetében ez 11,9%. A brit repülőtereken legdrágábbak a luxus-, divat- illetve elektronikai cikkek. Spanyolországban a kozmetikai és szépségápolási szerek, míg a franciáknál a borok és az égetetett szeszek állnak az első helyen.

Online vásárolva azonban a repülőtéri árakhoz képest átlagosan további 6,1%-os kedvezményt kaphat a vevő. Sőt, egyes termékek esetében, mint pipere holmik, divatcikkek és technikai holmik, a kedvezmény akár 6-13% is lehet.

A Kelkoo így az online vásárlást javasolja a három alternatíva közül. Persze kedvezmények ide vagy oda, a repülőterek eszményi terepként szolgálnak a vásárláshoz: az embereknek itt van agyonütni való idejük, megmaradt pénzük. És nem mellesleg az ember már csak olyan hogy szereti az érzékszerveivel megtapasztalni, amit megvásárol.

Tavaly az unió repülőterein 2,8 milliárd euróért vásároltak az emberek áfa-mentes repülőtéri üzletekben, mely által összesen 185 millió eurót spóroltak meg maguknak.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.