Szerdán indult a Forbes magyar kiadásának médiakampánya, a lap pedig csütörtöktől kapható az újságárusoknál. Az első szám címlapján Váradi József, a Wizz Air tulajdonosa szerepel. A lapot a Kreatív Csoport által szerdán rendezett Férfias Játékok konferencián mutatta be a főszerkesztő, Galambos Márton és a szlovák tulajdonos – a Forbes 2010-ben indult el a szlovák, 2011-ben pedig a cseh piacon –, Peter Barecz egy beszélgetésen, ahol a kérdéseket Szigeti Péter, a Kreatív kiadójának tartalomfejlesztési vezetője tette fel.
Na de miért?
Már a beszélgetés legelején felmerült kérdésként, hogy miért hajlandó ma bárki is pénzt fektetni Magyarországon a nyomtatott médiapiacba? Ennek kapcsán Galambos Márton elmondta, hogy véleményük szerint találtak egy piaci rést a hazai piacon, amelyet jelenleg egyetlen konkurenciájuk sem képes betölteni, sőt véleménye szerint ezen az alapon valódi konkurenciájuk nincs is jelenleg itthon. Elsősorban a gazdaság, üzlet, életstílus hármas tematikát említették, amelyek szerintük ebben a kombinációban egyedülálló módon találhatók meg a lapban.
A szlovák üzletember szerint pedig egy szlovákiaihoz hasonló méretű piac el tud tartani legalább egy nyomtatott üzleti napi-, legalább egy heti- és egy üzleti havilapot, és a Forbes ezek közül a harmadik típust kívánja képviselni a szlováknál amúgy is nagyobb magyar piacon. Egyébként is hisznek a printben, az elvárásuk pedig középtávon az, hogy 15 ezer példányban keljen el a lap, amelyből körülbelül fele-fele arányban várnak előfizetőket illetve árushelyi eladást. Barecz elmondta azt is, hogy online-on is a prémium üzleti modellben hisznek, olyan tartalomban, amelyért hajlandóak fizetni az olvasók, a reklámon alapuló üzleti modellben nem bíznak.
A hirdetési megoldásokat tekintve Galambos Márton szerint ortodoxak maradnak abban a tekintetben, hogy a szerkesztőségi tartalmat nagyon határozottan el kívánják különíteni a hirdetőitől, azonban mindig nyitottak az új megoldásokra és a produktív együttműködésekre. Az első lapszámban a 130 oldalból körülbelül 30 oldal a hirdetés.
Ez lesz benne
A tartalmi koncepció szerint az évi 12 lapszámból legalább tíznek a címlapjára magyar üzletembereket, illetve a hozzájuk kötődő sikersztorikat szeretnék tenni, azokban a számokban pedig, ahol pedig nincs címlapalany, ott a Forbes márkához kötődő listák bemutatását fogják fókuszba állítani. Politikáról nem terveznek írni, ez más piacokon sem jellemző, hiába lesznek például választások jövőre. A Forbes által szervezett események is várhatók majd, de leghamarabb fél-egy év múlva. Erről még nincs kialakult elképzelés, a cseh és szlovák piacokon is különböző típusú szakmai rendezvényeik vannak, amelyek lehetnek gálák, konferenciák és business klubok is.
Végül pedig arról volt szó, hogy miért volt értelme a lapot egy férfiaknak való kommunikációról szóló konferencián bemutatni: a cseh és szlovák piacon a tulajdonos elmondása szerint az olvasók 70 százaléka férfi. Mindettől függetlenül Galambos Márton azt is elmondta, hogy a siker- és címlapsztorik között igyekeznek majd nőket is bemutatni, és adott esetben üzletasszonyokat is címlapra tenni.
A Forbes médiakampánya szerdán indult, 190 közterületi felületen fut, emellett rádiókban (Gazdasági Rádió, Jazzy), nyomtatott felületeken (Playboy) és online (Index) is kommunikálják az indulást. A médiatervező az Adanima Consulting. Emellett részben önpromós céllal indult el a Forbes blogja is. A magazin szerkesztőségét már korábban bemutattuk.
Forrás: Kreatív Online