A magyar Forbes alapítóival beszélgettünk

A Kreatív szerdai konferenciáján bemutatkozott a Forbes magyar kiadása. A lap tulajdonosával és főszerkesztőjével beszélgettünk. A magazin csütörtöktől kapható az újságárusoknál.

Szerdán indult a Forbes magyar kiadásának médiakampánya, a lap pedig csütörtöktől kapható az újságárusoknál. Az első szám címlapján Váradi József, a Wizz Air tulajdonosa szerepel. A lapot a Kreatív Csoport által szerdán rendezett Férfias Játékok konferencián mutatta be a főszerkesztő, Galambos Márton és a szlovák tulajdonos – a Forbes 2010-ben indult el a szlovák, 2011-ben pedig a cseh piacon –, Peter Barecz egy beszélgetésen, ahol a kérdéseket Szigeti Péter, a Kreatív kiadójának tartalomfejlesztési vezetője tette fel.

Na de miért?

Már a beszélgetés legelején felmerült kérdésként, hogy miért hajlandó ma bárki is pénzt fektetni Magyarországon a nyomtatott médiapiacba? Ennek kapcsán Galambos Márton elmondta, hogy véleményük szerint találtak egy piaci rést a hazai piacon, amelyet jelenleg egyetlen konkurenciájuk sem képes betölteni, sőt véleménye szerint ezen az alapon valódi konkurenciájuk nincs is jelenleg itthon. Elsősorban a gazdaság, üzlet, életstílus hármas tematikát említették, amelyek szerintük ebben a kombinációban egyedülálló módon találhatók meg a lapban.

A szlovák üzletember szerint pedig egy szlovákiaihoz hasonló méretű piac el tud tartani legalább egy nyomtatott üzleti napi-, legalább egy heti- és egy üzleti havilapot, és a Forbes ezek közül a harmadik típust kívánja képviselni a szlováknál amúgy is nagyobb magyar piacon. Egyébként is hisznek a printben, az elvárásuk pedig középtávon az, hogy 15 ezer példányban keljen el a lap, amelyből körülbelül fele-fele arányban várnak előfizetőket illetve árushelyi eladást. Barecz elmondta azt is, hogy online-on is a prémium üzleti modellben hisznek, olyan tartalomban, amelyért hajlandóak fizetni az olvasók, a reklámon alapuló üzleti modellben nem bíznak.

A hirdetési megoldásokat tekintve Galambos Márton szerint ortodoxak maradnak abban a tekintetben, hogy a szerkesztőségi tartalmat nagyon határozottan el kívánják különíteni a hirdetőitől, azonban mindig nyitottak az új megoldásokra és a produktív együttműködésekre. Az első lapszámban a 130 oldalból körülbelül 30 oldal a hirdetés.

Ez lesz benne

A tartalmi koncepció szerint az évi 12 lapszámból legalább tíznek a címlapjára magyar üzletembereket, illetve a hozzájuk kötődő sikersztorikat szeretnék tenni, azokban a számokban pedig, ahol pedig nincs címlapalany, ott a Forbes márkához kötődő listák bemutatását fogják fókuszba állítani. Politikáról nem terveznek írni, ez más piacokon sem jellemző, hiába lesznek például választások jövőre. A Forbes által szervezett események is várhatók majd, de leghamarabb fél-egy év múlva. Erről még nincs kialakult elképzelés, a cseh és szlovák piacokon is különböző típusú szakmai rendezvényeik vannak, amelyek lehetnek gálák, konferenciák és business klubok is.

Végül pedig arról volt szó, hogy miért volt értelme a lapot egy férfiaknak való kommunikációról szóló konferencián bemutatni: a cseh és szlovák piacon a tulajdonos elmondása szerint az olvasók 70 százaléka férfi. Mindettől függetlenül Galambos Márton azt is elmondta, hogy a siker- és címlapsztorik között igyekeznek majd nőket is bemutatni, és adott esetben üzletasszonyokat is címlapra tenni.

A Forbes médiakampánya szerdán indult, 190 közterületi felületen fut, emellett rádiókban (Gazdasági Rádió, Jazzy), nyomtatott felületeken (Playboy) és online (Index) is kommunikálják az indulást. A médiatervező az Adanima Consulting. Emellett részben önpromós céllal indult el a Forbes blogja is. A magazin szerkesztőségét már korábban bemutattuk.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.