Az öt vagonból – egy szalon, négy hálókocsi – álló szerelvényt a milánói Ernesto Breda üzemben gyártották és 1928-tól használta a román királyi család 1948-ig, amikor a kommunista hatalom elűzte őket az országból.
A CFR turisztikai leányvállalata a közelmúltban egy hétig Bukarestben az Északi Pályaudvaron állomásoztatta az egyébként speciális remizben őrzött-ápolt szerelvényt, hogy bárki megcsodálhassa, s kedvet kapjon a kibéreléséhez. Úticél, megállóhelyek, indulási, érkezési idők szabadon választhatóak, s az üzemeltető szerint az ár sem borsos: például, Bukaresttől Sinaiáig és vissza körülbelül 11 000 euró, de rendezhetnek benne céges összejövetelt, használhatják reklámfilm forgatására, nyitottak minden ajánlatra. A tervek szerint 2013-ban 100-150 ezer eurós bevételre számítanak, ám az üzemeltető bevallotta, az összeg jelentős részét elviszi a karbantartás, őrzés.
Ha a királyi szerelvény szalonjának székei beszélni tudnának, sok izgalmas történelmi adalékkal szolgáltathatnának a kutatóknak, hisz 1955-ben Gheorghe Gheorghiu-Dej első titkár itt tárgyalt Hruscsovval a szovjet csapatok Romániából való kivonásáról, ezzel utazott Ceausescu Henry Kissingerrel Sinaiára, ezzel vitte a diktátor Zsivkovot, Titót, Honeckert vadászatra, s itt vacsorázott 1948 januárjában I. Mihály király, mielőtt távozott az országból.
A rendszerváltás után Romániába visszatért I. Mihály király a palotákkal, más ingatlanokkal, erdőkkel ellenetétben sosem igényelte vissza a szerelvényt.