A Foursquare szolgáltatás és az adatbázis működik, de a cégnek mégsem sikerült átütő sikereket elérnie, nyereségességről eddig szó sem volt. A Microsoft azonban nem egyszerűen befektetést látott a cégben, hanem a meglévő, a felhasználók és a superusernek hívott moderátorok által működtetett, gondozott pontos és jó minőségű adatbázis licencelése volt a cél. A 15 millió dollárért cserébe ugyan a Microsoft tulajdonrészt is kapott a cégben, de az igazi előrelépés a Foursquare szempontjából, hogy egy több éves periódusra szóló szerződést is kötöttek az adatbázis licenceléséről - írja a hwsw.hu.
A hírek szerint a Microsoft ráadásul a sztenderd API-hozzáférésen felül megkapja a valós idejű ajánló képességet is, amivel a Foursquare jelenleg push módon hívja fel a felhasználók figyelmét, ha egy számukra érdekes hely környékén járnak.
Adatok pénzért
A Foursquare történetének ez az eddigi legnagyobb ilyen szerződése, pedig átgondolva a piaci kontextusát a cégnek, a teljes felvásárlás mellett ez az egyetlen vállalható perspektíva a cég üzleti sikerességére. Hasonló szerződései vannak egyébként a Foursquare-nek, s a cég nyilatkozata szerint ezeket a Microsoft megállapodás nem érinti, sőt, hiába az óriási szerződés, ez nem jelenti, hogy ez adja majd a cég bevételének többségét. 2012-ben ugyan még csak 2 millió dollár körüli árbevétele volt a Foursquare-nek, idén viszont már 15-20 millió dollárral számolnak.
Mára a Foursquare világszerte több mint 60 millió helyszínt kezel, amik között megtalálható a világ legtöbb étterme, boltja, szolgáltatója és turisztikai helyszíne is. Ezeket a szolgáltatás 45 millió felhasználója hozta létre és vette kezelésbe, pontosítva az elhelyezkedést, címeket, elérhetőséget, kategóriákat. A helyszínek jelenlegi profiljaiban ma már nem csak feltöltött fotók és tippek segítik a hely megítélését távolról, de a bejelentkezési szokások, illetve a checkinek utáni rövid kérdések segítségével a Foursquare már azt is meg tudja mondani, hogy az adott hely mikor van nyitva, kell-e előre helyet foglalni, elfogadnak-e bankkártyát vagy azt, hogy megfelelő-e a hely randevúra, gyors ebédre vagy üzleti tárgyalásra, esetleg szívesen látják-e a háziállatokat.
A Foursquare erőssége a Tripadvisor vagy Yelp rendszereivel szemben, hogy nem csak a turizmusra, hanem a helyi aktivitásokra is komoly hangsúlyt fektet és képes rávenni a felhasználóit, legalábbis egy részüket, hogy napi-heti rendszerességgel használják az adatbázist.
A cikk folytatása itt olvasható.
Forrás: http://www.hwsw.hu/