BGF konferencia – Minden út a webhez vezet

A Budapesti Gazdasági Főiskola november 24-25-én zajló konferenciáján Peter O Connor professzor a szállodaipari marketing és elektronikus értékesítés új trendjeiről tartott előadást. Mivel az amerikai utazók 70 százaléka nyaralása előtt a google kereső segítségével is tájékozódik, a szállodák számára alapvetően fontos a világhálón jól pozicionálni magukat.

A professzor szerint a szállodaipar túl lassan reagált az online utazási ügynökségek megjelenésére, amelyek száma három év alatt megháromszorozódott. Szakemberek mintegy 500-ra teszik a szállodai szobák értékesítésre szakosodott online cégek számát. „Két éve még azt mondtam volna, hogy ne dolgozzanak velük, mert hatalmas jutalékot kértek, amelynek következtében a rentabilitás a növekvő házkihasználtság mellett is romolhatott.” – kezdte egy vallomással O Connor. Mára a helyzet nagyban megváltozott, az online irodák nem csak a jutalékukat csökkentették, de olyan piacokat is el tudnak érni, amelyet egy szálloda nem biztos, hogy meg tud célozni. Míg egy szálloda honlapján 100 böngészőből csak 3 foglal, egy online iroda 6-7 foglalást képes realizálni 100 kattintásból. A szakember ennek ellenére óvatosságra int, mivel egy rosszul kiválasztott online kapcsolat ronthatja a hotel imázsát. Például egy ötcsillagos szállodát soha nem szabad diszkontoldalakon feltüntetni.

Az utóbbi években az online irodák az utazásszervezők személyében váratlan versenytársat kaptak. A Thompson, a TUI vagy a First Choice a jól bevezetett szuper brandjeivel, valamint hatalmas szakmai tapasztalatával a következő években kemény vetélytárs lesz a világhálón. Lassan már a közületi telefonkönyv sem az, aminek látszik. A francia Yellow Pages-ben szereplő szállodák mellett ugyanis az elérhetőségek mellett ott szerepelnek a közelben található alternatív szállások is. A kayak.com is azért olyan népszerű, mert egyszerre öt online ajánlatot tud megjeleníteni.

O Connor végül a felhasználók által generált tartalmakról a Web 2.0 és a Tripadvisor jelentőségéről beszélt. Az utóbbin például 15 millió kritika található 230 ezer hotelről. A szakember szerint a negatív kritikákat a szállodák még mindig nem veszik elég komolyan. A virtuális világ alapjaiban változtatta meg a keresleti oldalt, s ehhez a kínálatnak is igazodnia kell. „A szállodások számára az online disztribúciós rendszer kiaknázása, valamint az online jelenlét tudatos tervezése és kontrolálása épp olyan fontos, mint az alkalmazkodni képes szakembergárda.” – zárta felszólalását a professzor.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.