A korábbi évekhez hasonlóan a Magyar Turizmus Zrt. madridi képviselete idén is önálló standon népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát. A 40 m2-es magyar stand a Magyar Turizmus Zrt. felszín alatti vízkincsünket középpontba állító nemzeti standján látta vendégül az érdeklődőket.
Az MT Zrt. madridi képviselete a rendezvény nyitónapján szakmai újságírók részére szervezett sajtótájékoztatót, melynek keretében tájékoztatták az újságírókat arról, hogy 2012-ben a január-novemberi időszakban a Magyarországra érkező spanyol turisták száma több mint 7%-os növekedést mutatott, ami a közel 140 ezer fős vendégszámmal az egyik legfontosabb európai küldőországgá emeli ezt a területet Budapest vonatkozásában.
Az MT Zrt. madridi képviseletvezetője, Németh József bemutatta a képviselet 2013. évi spanyol piacra szánt új ajánlati katalógusát. A kiadvány sajátossága, hogy Budapest és környékének bemutatása mellett, két, vidéki körutazást kínáló utazási ajánlaton keresztül ismerteti Magyarország vidéki területeinek turisztikai kínálatát. Ezek közül az egyik az Alföld és Dél-Dunántúl gasztronómiai és borkínálatát mutatja be, a másik pedig a Közép- és Nyugat-Dunántúl, valamint a Balaton gyógyturisztikai kínálatát ismerteti. A sajtótájékoztatón résztvevő újságírók magyar borokat, szalámit és kürtőskalácsot kóstolhattak.
A szakmai partnerekkel folytatott megbeszélések eredményeként Németh József képviseletvezető bizakodóan tekint a 2013. évi forgalom várható alakulására. A Spanyolországban tapasztalható rendkívül nehéz gazdasági helyzet ellenére a turizmuspiaci mozgások pozitív növekedési tendenciájának folytatódása várható 2013-ban is.
A magyar standon kiállítóként jelent meg a TraveltoHungary magyar beutaztató cég, aki mellett magyar ajándéksarok, borok és leveles tésztából készült termékek kóstoltatása színesítették a magyar jelenlétet.