Bíztató tendenciák Spanyolországban

2013. január 30. és február 3-a között 33. alkalommal rendezték meg Madridban Spanyolország legnagyobb turisztikai kiállítását a FITUR - 2013 vásárt, közölte lapunkkal a Magyar Turizmus Zrt.

A korábbi évekhez hasonlóan a Magyar Turizmus Zrt. madridi képviselete idén is önálló standon népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát. A 40 m2-es magyar stand a Magyar Turizmus Zrt. felszín alatti vízkincsünket középpontba állító nemzeti standján látta vendégül az érdeklődőket.

Az MT Zrt. madridi képviselete a rendezvény nyitónapján szakmai újságírók részére szervezett sajtótájékoztatót, melynek keretében tájékoztatták az újságírókat arról, hogy 2012-ben a január-novemberi időszakban a Magyarországra érkező spanyol turisták száma több mint 7%-os növekedést mutatott, ami a közel 140 ezer fős vendégszámmal az egyik legfontosabb európai küldőországgá emeli ezt a területet Budapest vonatkozásában.

Az MT Zrt. madridi képviseletvezetője, Németh József bemutatta a képviselet 2013. évi spanyol piacra szánt új ajánlati katalógusát. A kiadvány sajátossága, hogy Budapest és környékének bemutatása mellett, két, vidéki körutazást kínáló utazási ajánlaton keresztül ismerteti Magyarország vidéki területeinek turisztikai kínálatát. Ezek közül az egyik az Alföld és Dél-Dunántúl gasztronómiai és borkínálatát mutatja be, a másik pedig a Közép- és Nyugat-Dunántúl, valamint a Balaton gyógyturisztikai kínálatát ismerteti. A sajtótájékoztatón résztvevő újságírók magyar borokat, szalámit és kürtőskalácsot kóstolhattak.

A szakmai partnerekkel folytatott megbeszélések eredményeként Németh József képviseletvezető bizakodóan tekint a 2013. évi forgalom várható alakulására. A Spanyolországban tapasztalható rendkívül nehéz gazdasági helyzet ellenére a turizmuspiaci mozgások pozitív növekedési tendenciájának folytatódása várható 2013-ban is.

A magyar standon kiállítóként jelent meg a TraveltoHungary magyar beutaztató cég, aki mellett magyar ajándéksarok, borok és leveles tésztából készült termékek kóstoltatása színesítették a magyar jelenlétet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.