"Minden problémát sajnálunk, és őszintén bocsánatot kérünk" - fogalmazott a KFC anyavállalata, a Yum Brands Kínáért felelős vezérigazgatója, Sam Su a Sina mikroblogon. A bocsánatkérést az tette szükségessé, hogy december végén a kínai központi televízió riportjában felfedte: a gyorsétteremlánc beszállítói olyan farmerektől vásároltak csirkehúst, akik hormonkeverékkel dúsították és tucatnyi antibiotikummal tömték az egészségtelen körülmények között tartott, éjjel-nappal etetett állatokat.
A Sanghaji Televízió később kiderítette: a rendszeres minőségellenőrzéseknek köszönhetően a KFC 2010 óta tudta, hogy beszállítói antibiotikummal kezelték az általa vásárolt csirkehúst Kínában, a vállalat mégsem jelentette az ügyet a hatóságoknál, sőt, továbbra is antibiotikumos csirkét vett.
A vállalat úgy fogalmazott, hogy a kérdéses beszállítók a felhasznált alapanyagok rendkívül kis arányát szolgáltatták, s velük a kapcsolatot már a riport napvilágra kerülése előtt megszakította, a kérdések tisztázására ugyanakkor teljes mértékben együtt fog működni a hatóságokkal.
A KFC az egyik legsikeresebb nyugati vállalat Kínában, elsősorban rendkívül jó, a kínai piaci igényeket felismerő és ahhoz alkalmazkodó üzleti stratégiájának köszönhetően. A cég Kína-szerte jelenleg több mint ötezer üzlettel rendelkezik, a rivális McDonald's-ot jóval megelőzve 39 százalékos részesedést élvez a gyorséttermek piacán.
A Yum Brands bevételének 44 százaléka a kelet-ázsiai országból származik, a csirkehúsbotrány ugyanakkor a negyedik negyedéves eladásokon is érezteti hatását. Az előzetes becslések szerint a cég forgalma legalább 6 százalékkal esett vissza, az elemzők többsége ugyanakkor gyors talpra állást valószínűsít.
Bocsánatot kért a kínai fogyasztóktól a KFC
(MTI) - Bocsánatot kért mikroblogfiókján a Kentucky Fried Chicken (KFC) cég a kínai fogyasztóktól, miután az elmúlt hetekben komoly visszaélésekre derült fény a vállalat ételeinek minőségét illetően.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.