A tárca fokozott figyelemre inti a pénztárgépcserével érintett vállalkozásokat, javasolja, hogy a megrendelést megelőzően minden érintett győződjön meg arról, hogy az értékesítő által ajánlott pénztárgép valóban rendelkezik e engedéllyel, illetve a megrendelést felvevő kereskedő jogosult e a választott forgalmazó termékének értékesítésére. A NAV a feltételek teljesítésének igazolására olyan szerződést vagy visszaigazolt megrendelést fogad el, amelyben szerepel az online pénztárgép leszállítására (vagy beüzemelésére) vonatkozó teljesítési határidő. A NAV a szerződésben vagy a visszaigazolt megrendelésben meghatározott időpontig tekinti igazoltnak azokat a feltételeket, amelyek mellett üzemeltethető a hagyományos, elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgép.
A hatályos szabályok szerint az online pénztárgép cseréjéhez nyújtott állami támogatás érvényesítésének feltétele, hogy az online pénztárgép üzembe helyezése 2013. december 31-ig megtörténjen.
Forrás: Nemzetgazdasági Minisztérium