A rangsort Prága vezeti, Budapest pedig a negyedik legnépszerűbb úti cél volt tavaly. A legnagyobb növekedést a 10. helyen landolt Berlin (+54%) mutatta, míg Róma iránt csökkent legjobban az érdeklődés (8. helyezés, -40%). Az Air Tours kommentárja szerint egyértelmű volt a trend: a közeli, illetve gyenge valutával rendelkező úti célok erősödtek, illetve tartották pozícióikat, míg a drága és a piaci változásokra rugalmatlanabbul reagáló Róma vesztett legtöbbet. Figyelemre méltó Berlin dinamikus előretörése, amely minden értékelés szerint a leggyorsabban növekvő népszerűségű nagyváros az észak-európai utazók körében.
A Magyar Turizmus Zrt. észak-európai külképviselete az elmúlt évben számos, az árfolyamkülönbségre épülő akcióval csábította az utazókat hazánkba. A külképviselet például a legnagyobb svéd kereskedelmi televízió, a TV4 internetes portáljának főoldalán, valamint a legnagyobb norvég napilap, az Aftenposten utazási és fiataloknak szóló honlapjain hirdette a forint és a skandináv valuták között nyíló árfolyamollót kihasználó „Budapest - Incredibly Affordable” (Budapest – hihetetlenül kedvező áron elérhető) kampányát, továbbá a skandináv média is többször állította a figyelem középpontjába hazánk kedvező ár-érték arányát. (Magyar Turizmus Zrt.)