A - Fekete László szavaival élve - példaértékű és fordulópontot jelentő megállapodás értelmében a német és a magyar főváros ezentúl egymást kiegészítő kínálattal közösen kampányol az önállóan szinte megszerezhetetlen tengerentúli piacokon. Az együttműködést a Német Turisztikai Hivatal (DZT) kezdeményezte a 2010-es berlini ITB-n.
A megállapodásban meghatározott küldőpiacok Brazília, India, Kína, Japán illetve Korea. A fenti országok gazdasági mutatóik illetve szélesedő középosztályaik révén komoly beutazói potenciált jelentenek Európa számára. Egy országot, vagy egy várost azonban szinte lehetetlen ezeken a piacokon pozicionálni - számolt be a Napi Turizmusnak ez irányú tapasztalatairól Burkhard Kieker. Kieker és Fekete tájékoztattak: a tengerentúli utazók érdeklődése a hagyományos, nyugat-európai nagyvárosok felől mindinkább eltolódik a kelet-, illetve közép-európai régiók irányába, ahol színes és gazdag múltjának, valamint kedvező ár-érték arányának köszönhetően Berlin és Budapest együttműködve jó eséllyel száll versenybe.
Az együttműködés keretében a két város turisztikai marketingszervezete segít a beutaztató utazásszervezők egymásra találásában is, melynek első lépcsőjeként a megállapodás hétfői ünnepélyes aláírását követően bemutatkozott a németországi utazási szolgáltatásokat kizárólag viszonteladók számára értékesítő Alpha Travel Consultants GmbH is.
Kérdésünkre, hogy Budapest és Berlin együtt jelent-e olyan vonzerőt, ami önálló turisztikai termékként értékesíthető a célterületeken Kieker igennel felelt hozzátéve, hogy természetesen az útvonalba eső más városok is bevonhatók a két végpont, két főszereplő Budapest és Berlin mellé.
A friss együttműködés gyakorlati elemei kidolgozás alatt vannak, ugyanakkor Kieker példaként megemlítette: a Pekingből Ferihegyre repülő Hainan Airlines-szal érkező csoportokat Malévval tovább lehetne Berlinbe reptetni, miután Budapestet megnézték.