A Magyar Turizmus Zrt. és a hozzá csatlakozó turisztikai szolgáltatók egy olyan vonzó csomagajánlatot alakítottak ki, mely Budapestet megkülönbözteti más európai országok, városok csomagajánlataitól. Így a 2=3; 3=4 szállodai kedvezményajánlat mellett idén is ingyenes fürdőlátogatást biztosítanak a vendégek részére, mely addicionális szolgáltatás a tavalyi évben is nagy népszerűségnek örvendett. Idén újdonságként bekapcsolódik a programba a Lukács Fürdő is, így a Széchenyi, a Gellért és a Rudas mellett eggyel több ingyenes lehetőség közül választhatnak a vendégek.
A marketingakció kiemelt együttműködő partnerei: a budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák, a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Budapest Gyógyfürdői Zrt., a Budapest Airport Zrt., a Wizz Air, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, az Expedia és Hotels.com nemzetközi piacvezető utazási portál, és egyéb turisztikai szolgáltatók úgymint a CityTour Hop on Hop off, a Legenda Kft. és a Memento Park.
Új stratégiai partnerként csatlakozott idén az akcióhoz a Szépművészeti Múzeum, valamint a Budapesti Tavaszi Fesztivál is, kiegészítve az alapterméket újabb vonzerőkkel. A Szépművészeti Múzeum Cézanne és a múlt c. október végén nyílt kiállítása nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő, csak úgy, mint a Budapesti Tavaszi Fesztivál, amelynek április 7-i zárónapjához igazították a kampány időtartamát is. Ezen rendezvények nemzetközi promócióját kapcsolják össze a téli városlátogató csomaggal, így erősítve a kommunikációs lehetőségeket.
A közös kampány népszerűsítése érdekében a leghatékonyabb kommunikációs eszközöket alkalmazzák a szervezők. A kampány arculatához és a megújult itthon.hu weboldalhoz illeszkedő saját honlap mellett, (www.budapestwinter.com), az Expedia csoporttal együttműködésben az Expedia.com és Hotels.com nemzetközi piacvezető utazási portálokon és további online felületeken is hirdetik és foglalhatóvá tették a BWI akciót. A központi online kampány kiegészítéseként, az akció valamennyi kiemelt célpiacán, több mint 15 országban zajlanak online, PR és közterületi kampányok, a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek szervezésében.
Londonban, a világ egyik legjelentősebb turisztikai kiállításának (World Travel Market - WTM) megnyitásához időzítve, a teljes londoni metróhálózatban, a metrókocsik belsejében 1000 db plakát, a WTM-re közlekedő vonalon pedig 300 db plakát hirdeti a Cézanne kiállítást és a téli akciót.
London belvárosában, további három, kiemelt forgalmú metróállomáson (Leicester square, Piccadilly Circus, Charing Cross) találkozhatnak az utazók mozgólépcső melletti BWI-plakátokkal.
A Szépművészeti Múzeum és az MT Zrt. összefogásának köszönhetően idén novembertől ismét közös köztéri kampány zajlik Bécs belvárosában, amelynek keretében 50 citylight plakát népszerűsíti a Budapesten látható nagyszabású Cézanne kiállítást és a BWI akció üzenetét.
A Cézanne kiállítás megnyitására időzítve nemzetközi újságíró tanulmányutat is szervezett az MT Zrt., amely sikeresen lezajlott, és amelynek eredményeként folyamatosan jelennek meg a Budapestre csábító cikkek, riportok a nemzetközi sajtóban.
A BWI kampány legfőbb célpiacai: Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Skandinávia, Ausztria, illetve Szlovákia, Lengyelország, Szerbia és Románia. Az MT Zrt. külképviseletei által a célpiacokon szervezett BWI akciókról folyamatosan, külön hírekben számolunk be.
Az előző évi Budapest Winter Invitation keretében minden eddiginél több, 79 000 vendégéjszakát töltöttek el a vendégek 2011. november 15. és 2012. március 31. között Budapesten.
A turisztikai szolgáltatók és stratégiai partnerek bevonásával lebonyolított közös finanszírozású marketingakciók és kampányok nem csak nagyobb jelentőségűek lehetnek a források koncentrálásának köszönhetően, hanem a konkrét ajánlatok megjelenítése miatt sokkal hatékonyabbak is. A Magyar Turizmus Zrt. idén is vállalja a BWI kampány koordinálását, aktívan részt vesz annak népszerűsítésében, és egyben az akció főfinanszírozója is.