A Kutatási Igazgatók Éves Ülése (Annual Meeting of the Market Intelligence Group) elnevezésű találkozó az ETC egyik legfontosabb ülése, melynek során az európai nemzeti turisztikai hivatalok kutatási területeinek vezetői, illetve magas szintű turisztikai szakemberei látogatnak a magyar fővárosba.
A háromnapos program előkészítésében jelentős szerepet vállalt a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.). Az MT Zrt. – mondta el Robert K Franklin a Napi Turizmusnak – igen aktív tagja az ETC-nek, valamint szoros az együttműködés az ETC és magyar nemzeti turisztikai marketingszervezet között.
Jóllehet, a szakmai rendezvény fókuszában a tagországok legfrissebb kutatási eredményeinek bemutatása mellett a közös gondolkodás, az információ- és tapasztalatcsere áll, de a résztvevőknek alkalma nyílik Budapest és hazánk turisztikai kínálatának megismerésére is: február 3-án a BTH – Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. szervezésében az érdeklődők a szecessziós Budapesttel ismerkedhettek. Az éves ülést követően pedig a Velencei-tó illetve a Balaton térségét mutatják be a szakembereknek.
Magyarország korábban már otthont adott az Európai Turisztikai Bizottság rendezvényeinek. A kutatási igazgatók legutóbb 2002-ben tanácskoztak Budapesten, míg 2006 júniusában az e-marketing aktuális trendjeit vitatták meg a turisztikai szakemberek. (Napi Turizmus/MT Zrt.)
A ülésen tárgyalt témák listáját a "Letölthető fájlok" menüpontra kattintva olvashatja.