Budapestre éri meg leginkább utazni az angoloknak

Fővárosunk a brit turisták számára a legjobb ár-érték arányt nyújtó úti cél, derül ki a Post Office Travel Money éves City Costs Barometer felméréséből.

Az idei évben is elkészítette a brit királyi posta City Costs Barometerét, amelyből kiderül, hogy az Egyesül Királyság turistáinak hova éri meg leginkább utazniuk most tavasszal. A legjobb ár-érték arányt nyújó desztináció az elemzés szerint Budapest lett, megelőzve Rigát és Prágát, habár Prágában még nálunk is olcsóbb az étel és ital. Az eurózónában Lisszabonba éri meg leginkább mennie az angoloknak, ahol Amszterdamhoz vagy Rómához képest nagyjából féláron úszhatják meg az utazást. A kutatásban 25 város szerepel, ezekben olyan termékek, szolgáltatások árait vizsgálták, amelyeket egy városlátogató turista jellemzően megvásárol az utazása alatt. A 12 vizsgált tétel között például az étkezések, italok, a két éjszakás szállás, a városnézés, tömegközlekedés költségeit vették figyelembe. Ez alapján a budapesti kiruccanás átlagosan 134,76 angol fontra jött ki, ami harmad áron van Európa legdrágább városaihoz (Stockholm £420.36, Koppenhága £440.45) képest.

Egyedül Prágában és Budapesten ér többet a brit nyaralók pénze, mint tavaly. A forinttal szemben a font 3,1%-kal, a cseh koronával szemben pedig 2,9%-kal emelkedett.

A litván fővárosba szintén érdemes utaznia az angoloknak, Vilniusba a kirándulás költségét 140,99 fontra kalkulálta a kutatás, a város ár-érték aránya megelőzi Varsót (£151.69) és Rigát (£155.34).

A riport szerint a vizsgált 25 városból 22-ben drágultak a szolgáltatások. A legnagyobb áremelkedés Bécsben (26,3%), Bostonban (28,4%), Rigában (30,7%) és Stockholmban (33,0%) volt. A három kivételt jelentő város Berlin, ahol 1,5 százalékkal, Prága, ahol 6,8 százalékkal és Lisszabon, ahol 19,1 százalékkal mérséklődtek az árak. A portugál főváros ennek köszönhetően három helyet ugrott előre tavalyhoz képest a barométer listáján és az ötödik helyet szerezte meg, egyben az eurózóna legkedvezőbb árú úti célja lett. Az eurózóna 10 vizsgált városánál a Post Office Travel Money kutatás nagyon eltérő adatokra lelt: a legdrágább úti cél Amszterdam (£344,25) és Róma (£350,43). Ezekben a városokban majdnem kétszer annyiba kerül a pihenés, mint Lisszabonban.

A brit turisták szívesen választanak olyan úti cél, ahol tovább nyújtózkodhatnak ugyanannyi pénzből. Ezt a brit királyi posta valuta eladásai is alátámasztják: tavalyhoz képest sokkal több forintot vásároltak tőlük. De a tavalyinál nagyobb mennyiségben vesznek kunát is az angolok, akik a felmérés szerint városlátogatásra és nyaralni is szívesen mennek Horvátországba. A "feltörekvő városok" közül, amelyeket szívesen meglátogatnának a brit turisták, Dubrovnik végzett az élen. Annak ellenére, hogy tavalyhoz képest drágább lett a város, még mindig megéri ide utaznia az angoloknak. További "feltörekvő úti cél" még Moszkva, Krakkó és Abu Dhabi. Ha a pénz nem számítana, a britek legszívesebben New Yorkba, Sydneybe és Rióba utaznának. A City Costs Barometer által vizsgált legdrágább város New York (£541.23) volt, Bostonban (£459.56) például 15%-kal, Chicagóban (£352.98) 34,8%-kal olcsóbb a nyaralás.

A költségek közül a legfőbb szempont a szállodai szoba ára az egyes úti céloknál, a felmérésben a válaszadók 94%-a ezt jelölte meg. A szállás Dubrovnikban és Budapesten a legolcsóbb a kutatás szerint, de kilenc olyan város is van, ahol az utazó 100 font alatt találhat belvárosi három csillagos szállást két éjszakára. A másik véglet Róma, Amszterdam, Koppenhága, Boston és New York, ahol ezt nem lehet megúszni 200 font alatt.

A válaszadók harmada nyilatkozott úgy, hogy lemondana a kiszemelt úti célról, ha túl sokba kerül az étel és az ital. Ebből a szempontból Prága helyzete a legszerencsésebb, ahol egy három fogásos vacsora borral, üdítővel, kávéval körülbelül 30,44 fontba kerül, ami alig olcsóbb csak, mint fővárosunkban (£30,68). Háromszor ennyit kell kifizetnie a turistának Koppenhágában vagy Stockholm egy vacsoráért. Míg az eurózónában Lisszabonban (£43.31) és Barcelonában (£50.18) található a legobb ár-érték arány az éttermekben.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.