Bulgária a legolcsóbb európai utazási célpont

Bulgária a legolcsóbb utazási célpont Európában, megelőzve Spanyolországot, Mallorcát és Törökországot – derül ki a Thomas Cook (TC) legfrissebb, 2006-os tanulmányából.

Az anyag Magyarországot nem rangsorolta a top tízes listáján. Bulgáriában szállással együtt 34,73 fontba (13,3 ezer forintba) kerül a kinttartózkodás naponta, ebből egy háromfogásos menü 10 font. Mintegy 10 fonttal kell többet fizetni a spanyolországi nyaralásért, míg aki Madeirán kapcsolódik ki, átlagosan napi 54,8 fontot költ. A TC megjegyzi azt is: Spanyolország az előző évhez képest olcsóbb lett, emiatt valószínűleg továbbra is a legvonzóbb európai célpont marad. Bulgáriával és Törökországgal kapcsolatban jelzik, hogy népszerűségük azóta, hogy az EU-ban bevezették eurót, folyamatosan emelkedik. A nagyvilágban az indiai Goa számít a TC anyaga szerint a legolcsóbb desztinációnak. Ott ugyanis az egynapos „megélhetésért” 25,7 fontot kell fizetni, és egy háromfogásos menü is „csak” öt fontba kerül. Bulgáriánál még Brazília és Tunézia is olcsóbb. A magyar utazóközönség számára viszont ennek ellenére továbbra is Horvátország a legnépszerűbb célpont, amely a TC rangsorában a hatodik helyet foglalja el. Szervezett utazás keretében tavaly 101 ezren érkeztek Horvátországba, ennél azonban jóval több, akár 400 ezer is lehet az oda utazók száma. A GfK Hungária Piackutató Intézet Utazási szokások 2005 című jelentéséből kiderült, hogy a magyarok körében a horvát tengerpart a legkedveltebb úti cél. A legalább ötéjszakás nyaralást tervezők többsége vízpartra, azaz tengerhez (9,6 százalék) szeretne menni. A spontán említéses „versenyben” Horvátország lett az abszolút győztes, a megkérdezettek 16,1 százaléka említette első helyen az országot. A listán a megkérdezettek 14,3 százalékánál Magyarország következik, megelőzve Görög- (5,9), Olasz- (5,3), valamint Spanyolországot (3,1 százalék). Az anyag szerint a magyarok 43 százaléka egyáltalán nem tervez szabadságot. (Világgazdaság)

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.