Családbarátok-e a családi fürdők?

Az EconoConsult új mystery shopping rovata a hazai fürdőket vizsgálja, vendégszempontú megközelítésben: havonta három, különböző tematika szerint kiválasztott fürdőbe látogatnak el átlagos belföldi turistaként jellemezhető próbavásárlóink. Tapasztalataikról – amelyek kiterjednek az utazás előtti információgyűjtéstől a tartózkodás alatti élményeken át a fürdőhelyi környezet megítéléséig – strukturált kérdőívet töltenek ki. Rovatunk célja, hogy pillanatképet rögzítsen az adott látogatás során szerzett egyéni benyomásokról, kizárólag a vendégek szemével. Rovatunk első számában három, önmagát családbarátként hirdető fürdőt keresett fel és próbált ki háromtagú családunk: a siófoki Galérius élményfürdőt, a debreceni Aquaticum élményfürdőt, valamint a tatabányai Gyémánt fürdőt. A 3,5 éves gyermekkel utazó szülők élményei a létesítmények családbarát jellegének erősítéséhez nyújthatnak hasznos észrevételeket. Jó hír a gyermekekkel utazóknak, hogy családunk meglehetősen elégedetten távozott mindhárom fürdőből. A végső értékelésben döntő szerepet játszott a gyermekbarát jelleg: még az egyébként kevésbé vonzónak talált fürdő megítélését is felfelé húzta a gyermekeknek nyújtott kínálat. Tanulság a gyermekes családokat célzó fürdők számára, hogy az attraktív medenceprogram vagy a sokszínű wellnesskínálat élményét is elhomályosítja a játszóház vagy a pelenkázó hiánya!

'

Ezt tapasztaltuk a tatabányai Gyémánt fürdő esetében is, csak fordítva: bár a fürdő attraktivitását, a medenceprogram változatosságát, élményjellegét, a wellnesskínálatot közepesnek értékelte a család, a szaunavilággal és a vendéglátó-kínálattal pedig inkább elégedetlenek voltak, a gyermek számára változatos időtöltést biztosító, jól felszerelt játszóház, a baba-mama szoba megléte feledtette ezeket a hiányosságokat az összesített értékelésben, és alapvető szerepet játszott a visszatérési hajlandóság kialakulásában. Egyébként az utazás előtti információgyűjtés során a legnagyobb várakozást is ez a fürdő keltette, köszönhetően a létesítmény családunk számára attraktív honlapjának. Az egység be is váltotta a hozzá fűzött reményeket: a család ebben a létesítményben érezte a legjobban magát, itt töltötte el a leghosszabb időt. Kifejezetten jónak értékelték az ár-érték arányt: thai masszázzsal kombinált háromórás fürdőbelépő szaunahasználattal 6000 forint/fő áron a legkedvezőbb ajánlatnak számított a család számára. Igaz, ha csak hirtelen ötlettől vezérelve mennénk el a fürdőbe, ne számítsunk masszázskezelésre, ehhez ugyanis három nappal korábban be kellett jelentkezni.

A család elégedettségét tovább erősíthette volna: gyermekfelügyelet; nagyobb öltözőkabin; hangulatosabb és egyedibb belső környezet; egyes helyiségek jobb elkülönültsége (például játszóház, masszázshelyiség); több élményelem a medencékben; többféle és rugalmasabban hozzáférhető wellnesskezelés; nagyobb és attraktívabb szaunavilág; színvonalasabb vendéglátó-kínálat. Érdemes nagyobb figyelmet fordítani az információközlésre is: a család csak többszöri próbálkozás után érte el telefonon a fürdőt, a tájékoztatás a létesítményben sem volt teljes, például az igénybe vehető szolgáltatásokról.


Ha sikerül megtalálni a debreceni Aquaticum élményfürdőt (családunk számára ez ugyanis némi nehézséget okozott, a kitáblázottság hiányosságai miatt), és parkolóhelyet is találunk a környéken, 4400 forintos egész napos, szaunahasználatot is tartalmazó belépődíjért látványos és egyedi belső tér fogad bennünket. Bár az alapvető gyermekbarát szolgáltatásokat e fürdő is biztosítja, a kicsi és a gyermeket kevéssé lekötő játszóház – igaz, gyermekfelügyelettel – miatt a tartózkodási idő két órával csökkent a tatabányaihoz képest. A fürdő környezetében található további szabadidő-eltöltési lehetőség viszont kizárólag Debrecen esetében jelent meg mint tartózkodási időt növelő tényező.

A medenceprogram tekintetében az Aquaticum szerepelt a legjobban: a család kifejezetten jónak értékelte a medencék nagyságát, változatosságát, élményjellegét. A családi fürdőzés szempontjából különösen kedvezőnek találták, hogy a szülők a pezsgőmedencéből figyelhették gyermekük pancsolását. A köztudottan impulzusvásárló gyermekes családok számára kifejezetten előnyös a teljesen készpénzkímélő órás rendszer. A wellness-szolgáltatások tekintetében viszont már nem volt ilyen kedvező a tapasztalat: a választható kezelések típusa igen korlátozott volt, és habár a thai herbál masszázs különleges élményt nyújtott, az egyórásnak hirdetett kezelés mindössze 45 percig tartott. A szaunavilág nagysága, hangulata és élményjellege is kívánnivalót hagyott maga után a család szubjektív értékelésében. A debreceni létesítmény összesített megítélése elérte ugyan a tatabányaiét, a visszatérési hajlandóság, az ár-érték arány megítélése azonban némileg elmaradt attól.

A család elégedettségét erősíthette volna: több parkolóhely a fürdőnél; több nagyméretű családi kabin; nagyobb öltözőszekrények; az összekötő folyosókon magasabb levegőhőmérséklet; több irányítótábla; tágasabb és attraktívabb szaunavilág; változatosabb wellnesskezelés-kínálat; elkülönített és csendes pihenőhelyek; nagyobb és a gyermeket jobban lekötő játszóház.


A siófoki Galérius élményfürdő a család szubjektív értékítélete alapján inkább a wellness-szolgáltatásokban erős, mintsem a családbarát jellegben. Talán emiatt is, már a fürdő honlapja sem keltette fel számottevően a család érdeklődését az utazási előtti információgyűjtéskor. Próbavásárlóink számára a fürdő megjelenése, környezete sem volt kifejezetten vonzó, az ott folyó építkezések, a túlépített környezet miatt.

Mint már említettük, a fürdő wellnesskínálatát viszont igen jónak értékelte a család: változatos wellnesskezelések közül választhattak, a szaunavilág kifejezetten attraktív és hangulatos volt. A terek belső kialakítása azonban kevésbé szolgálta a családi együttlétet, a gyermekmedence és a játszóház élményjellege kívánnivalót hagyott maga után, hiányolták továbbá a bababarát kiszolgáló infrastruktúrát is (például gyermek-WC-k, pelenkázó a medencetérből nyílóan). A négyórás tartózkodás összesített értékelése, ezzel párhuzamosan a visszatérési hajlandóság és az ár-érték arány megítélése is e fürdő esetében volt a legalacsonyabb, de így is közepesen jó szinten alakult.

A család elégedettségét erősíthette volna: több parkolóhely a fürdőnél; néhány fokkal melegebb víz- és levegő-hőmérséklet; egyedibb és hangulatosabb belső terek; nagyobb öltözőszekrények és jobban felszerelt öltöző; bababarát kiegészítő szolgáltatáskör; több élményelem a medencékben; több nyugágy; jobban leválasztott kezelőhelyiségek; változatosabb vendéglátó-kínálat. 

Összesített értékelés Galérius élményfürdő Gyémánt fürdő Aquaticum élményfürdő
Eltöltött idő 4 óra 6 óra 4 óra
Látogatás előtti várakozás
Parkolási lehetőségek
Árak
Készpénzkímélő (órás) rendszer, fizetési lehetőségek
Bababarát szolgáltatások
Tisztaság, higiénia
Hangulat, belső terek megjelenése, egyedisége
Levegő- és vízhőmérséklet
Biztonság
Szaunavilág
Wellnesskezelés-kínálat
Medenceprogram
Étkezési lehetőség, kínálat
Személyzet
Elégedettség az igénybe vett masszázzsal
Összesített helyezés az élmény,
ár-érték arányalapján
(visszatérési hajlandósággal)
3


1

2


Ajánlás

Inkább wellnessvendégeknek Ha csak a gyermek számít Élményfürdőzésre (wellnessigények nélkül)
Természetesen az igények eltérőek, ugyanakkor családunk értékelése alapján kisgyermekes családok számára elsődlegesena tatabányai Gyémánt fürdő meglátogatása javasolt a három meglátogatott fürdő közül.
'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.