„Ha az el nem számolt jutalékokat beszámítjuk a Red Treff tartozásaiba, akkor azt mondhatjuk, hogy szerencsére jelentéktelen összeggel marad adósunk” – tájékoztatta a Napi Turizmust Csákány Csaba, a Magyar TUI ügyvezető igazgatója. „Az anyagi veszteségnél, azonban sokkal nagyobb erkölcsi kár éri a TUI-t azzal, hogy a Red Treff TUI Utazási Központként működött, és sok évi megbízható partnerség után, most ilyen inkorrekt piaci magatartást tanúsít. Egyébként az ügyvezető Kerecseny Csabáné számunkra is elérhetetlen, az irodában azt javasolják, e-mailben keressük őt” – tette hozzá a szakember.
A Neckermannak is tartozik a Red Treff. „Voltak olyan foglalások, amelyek után az iroda beszedte az utastól a teljes részvételi díjat, abból azonban egy fillért sem továbbított hozzánk, a program gazdájához. Ezt nehéz máshogy értékelni, mint közönséges sikkasztást. Mindezt tetézi, hogy a Red Treff hétfőn húzta le a rólót, de múlt pénteken még 8 százalékos engedménnyel kecsegtette az utasokat, ha nála foglalják le a Neckermann útjait” – mondta el a Napi Turizmus kérdésére Szvoboda János, a NUR Neckermann Kft. cégvezetője, aki bízik benne, hogy a Red Treff rendezi majd társaságuk felé szerencsére szintén nem jelentős összegű tartozását.
„Elképesztő csalódást okoz, hogy a hosszú évek óta tartó szoros együttműködés után ennyire tisztességtelen módon hagy cserben bennünket egy fontos partnerünk. Az egész szakmára hoz szégyent azzal, ha valaki éppen a saját fészkébe piszkít. Ráadásul nem emelt fővel hagyja el a piacot, hanem bujkál és az ügyvédjével üzenget” – panaszolta Boros József, a Tensi Holiday ügyvezetője, és hozzátette, nekik több millió forinttal maradt adósuk a Red Treff. Ahogy mások, ők sem kapták meg az utazásközvetítőtől a beszedett részvételi díjakat.
Az utazásszervezők egybehangzóak azt válaszolták, ha van még olyan utazási szolgáltatás, amelyet eddig nem teljesítettek a Red Treff utasai számára, azt mindenképpen rendezik a tartozások ellenére is.