A vendéglátóhelyek korlátozása helyett a szórakozás, és a pihenni vágyó lakók érdekei közötti egyensúlyt tartja szem előtt az a kampány, amely Csendkirály néven vonul majd remélhetően a turizmus szótárába.
Rogán Antal, az ötödik kerület polgármestere szerint megegyezésre törekednek a szórakozóhelyek és a lakók között. Az üzletek feladata a rend fenntartása, de az utcai hangoskodásért nem ők a felelősek - mondta.
Mindenkinek figyelnie kell arra, hogy a szórakozóhely elhagyása után kulturáltan viselkedjen, és ebben „önkormányzatok, a vendéglátók és a vendégek együttműködésén van a hangsúly”. Véleménye szerint a kampányt ki kellene terjeszteni az éjjel-nappali boltokra és az éjszakai éttermekre is. Az V. kerületben 3 közterületet jelöltek ki, amelyeket fokozottan tisztítanak és ellenőriznek.
Rogán Antal munkatársunk kérdésére válaszolva elmondta, hogy kiemelten fontos a külföldi turisták tájékoztatása, és erre egyre nagyobb figyelmet kell fordítani. Olyan dolgozókat kell alkalmazni, akik útba tudják igazítani a külföldieket arról, hogy hol, milyen érdekességeket láthatnak, és oda hogyan jutnak el.
Bent te vagy a király, kint te légy a csendkirály!
Ez az üzenetet szól mindazoknak, akik a fővárosban szórakoznak. Kilépve az utcára tudomásul kell venniük, hogy a pihenőket nem szabad zavarniuk.
A Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója szerint a kampányban 260 fővárosi vendéglátó-ipari egységben több nyelven szórólapokat, posztereket helyeznek el, amelyeken az este 10 óra utáni csendes, kulturált szórakozásra hívják fel a figyelmet. Kovács Sándor Lóránt szerint a probléma regionális, több kerület érdeke, hogy a lakosok nyugodtan tudjanak aludni, a vendégek meg szórakozni.
Róna András, a terézvárosi Vendéglátóipari és Élelmiszerkereskedelmi Üzletek Érdekvédelmi Egyesületének elnöke a nevelőmunka fontosságát emelte ki és hangsúlyozta, hogy nem elég a szabályok betartása, annak ellenőrzése is fontos.