Cserkeszőlői panzió lesz az Év Szállása?

Bár még egy hónapig lehet szavazni, 5 csillagos, több száz fő befogadására alkalmas hoteleket hagyott maga mögött egy kis cserkeszőlői panzió az Év Szállása versenyében. A települések között már inkább a papírforma szerint alakul a helyzet: 2 hónapja stabilan vezet Hajdúszoboszló - a fürdőváros 2011-ben az első, 2012-ben pedig a második legnépszerűbb utazási célpont volt a magyarok körében. 

Elérkezett a hajrá az Év Szállása versenyben, eddig több mint 22 ezer szavazat érkezett a hazai településekre, illetve szálláshelyekre a Szallas.hu/evszallasa oldalon. Augusztus közepe óta az első helyen nincs változás, Hajdúszoboszló vezet, viszont erős hajrába kezdett Szeged. A Csongrád megyei település 2 hónapja még a 17. helyen szerepelt, de jelenleg már a 4. helyen áll az Év Turisztikai Települése címért küzdők mezőnyében. „Szeged előretörése jól jelzi, hogy a szavazótáborát aktivizálni képes település vagy akár szálláshely milyen látványos eredményeket érhet el viszonylag rövid idő alatt, valójában tehát még semmi sem dőlt el” – kommentálta az adatokat Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

Az Év Turisztikai Települése verseny jelenlegi állása:

1. Hajdúszoboszló
2. Eger
3. Balatonmáriafürdő
4. Szeged
5. Balatonfüred
6. Siófok
7. Csesznek
8. Hévíz
9. Zalakaros
10. Gyula

Tiszta és olcsóbb szálláshelyek előnyben

A települések közötti megmérettetéssel párhuzamosan közel 7000 magyarországi szálláshely is versenyben van az Év Szálláshelye címért. Az abszolút listát jelenleg a 2010. május elsején átadott cserkeszőlői Royal Panzió vezeti. „Bár a verseny indulásának pillanatától felhívjuk vendégeink figyelmét a szavazás lehetőségére, a megmérettetés nem hozott komoly változást a hozzáállásunkban. A nyitás óta vendégeink minden rezdülésére odafigyelünk, kiemelten fontos a tisztaság és az, hogy a kategóriához képest magasabb színvonalú kiszolgálást nyújtsunk” – magyarázza az eddigi sikereket Csontos Lajos, a cserkeszőlői Royal Panzió vezetője.

A Szallas.hu egy korábbi kutatása szerint a magyarok 54 százaléka az egyszerű, tiszta és ennek megfelelően olcsóbb árkategóriába tartozó szálláshelyeket részesíti előnyben, amit az Év Szállása verseny jelenlegi állása is visszatükröz. A megmérettetés egyébként 2013. november 14-én zárul, a hivatalos eredményhirdetésre 2013. november 28-án kerül sor az Év Szállása díjátadó gálán.

Az Év Szállása verseny jelenlegi állása az egyes szálláshely kategóriákban:

TOP3 – 4-5 csillagos szállodák

1. Hotel Kapitány Sümeg
2. Két Korona Konferencia és Wellness Hotel Balatonszárszó
3. Fried Kastély Szálloda és Étterem Simontornya

TOP3 – 3 csillagos szállodák

1. Club Dobogómajor Hévíz
2. Hunguest Hotel Freya Zalakaros
3. Hotel Forrás Zalakaros

TOP3 – szállodák 3 csillag alatt vagy csillag nélkül

1. Piramis Hotel Gárdony
2. Hotel Panoráma Sopron
3. Hotel Magaspart Balatonföldvár

TOP3 – Apartman, vendégház, hostel, diákszálló

1. Erzsébet Vendégház Csesznek
2. Braun Vendégház Sárospatak
3. Vadásztanya Apartman Siófok

TOP3 – Panzió

1. Royal Panzió Cserkeszőlő
2. Korona Panzió Csokonyavisonta
3. Pelso Panzió Balatonmáriafürdő


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.