A döntést többek közt az indokolja, hogy a McDonalds Európában kormányzati megszorításokkal, az Egyesült Államokban a fogyasztói bizalom csökkenésével, Ázsiában pedig lassuló gazdasági növekedéssel kénytelen szembenézni. Májusig világszerte 3,3 százalékos növekedést könyvelhetett el, a cég részvényei azonban 12 százalékot zuhantak idén.
Mint azt a felmérések mutatják, az amerikai fogyasztók egyre szívesebben vesznek csirkehúst. 2013-ig várhatóan 1,7 százalékkal nő a csirkefogyasztás az országban, évente egy amerikaira 37 kiló csirke jut. Ezzel együtt a marhahús fogyasztása várhatóan csökkenni fog legalább 2,2 százalékkal, 54,5 kilóra.
A McDonald's 1988-ban kezdte magyarországi terjeszkedését, 1992-ben 10 étterem üzemelt. A 90-es évek dinamikus hálózatfejlesztésének köszönhetően 1999-ben már 70 egység működött itthon, az elmúlt tíz évben pedig további 30 új étterem nyílt szerte az országban. (Blombergs, penzcentrum.hu, Franchiseportál)