Csuromvizes beszámoló a Balcsi-átúszásról

Az átúszás talán egyik legjobb pillanata, amikor az ember féltávnál megáll egy pillanatra a Balaton közepén, és onnan néz szét. Munkatársunktól

A révfülöpi start forgataga már nem hallatszik, Boglár pedig még távol van. Körös-körül a víz és az erős fényvisszaverődés miatt többnyire feketéllő, vízból kiálló fejek. Amiből idén kicsit kevesebb volt; a hivatalos tájékoztatás szerint 4501-en teljesítették az idei, 29. Balaton-átúszást. Volt már tízezer körül is.

A rendezőség örült

ennek a létszámnak is, hiszen idén is töbször kellett halasztgatni az eseményt. Mi több, a végső döntést a rajt előtt kevesebb mint 24 órával tudta csak meghozni a szervezőbizottság az időjárás bizonytalansága miatt. A tavalyi monszunszerű nyár miatt el is maradt az erőpróba. Hiába, az időjárás a legnagyobb rizikófaktora az eseménynek, különös tekintettel a több ezres létszám miatt változatos úszó tudásszintekre és fizikai tűrőképességre. Azért az idei vízhőmérséklet sokaknak feladhatta a leckét. A 22 fokos vizet csak itt-ott langyította egy-egy melegebb folt.

A szervezőket dícséret illeti. Idén is remek munkát végeztek. Minden a helyén volt, mind a rajtnál, mind pedig a célnál. A hajók Boglárról Révfülöpre folyamatosan közlekedtek. Az indulásnál leadott csomagok a célban már vártak, mire kikászálódott munkatársunk a vízből.

Oda-vissza

A jeles napon azért az odajutás szinte mindig tartogat izgalmas fordulatokat. Idén is volt az M7-esen keresztbefordult kocsi, és miatta kialakult hosszú araszolás, mely mire munkatársunk a tett helyszínére ért, már inkább csak a bámszékodás miatt alakult ki. Az eset sajnos teljesen megszokott a nyári, szombat reggeli balatoni forgalomban. Szorítják a népek görcsösen a volánt, lépik a gázt: „Csak érjünk oda minél hamarabb, lehetőleg mindenki előtt!”

A fővárosba visszajutást a kaland kedvéért vasúton oldottuk meg. Révfülöp állomása máig idővisszacsináló gép, ahogy az egyébként a japán Shinkansent megszégyenítő pontossággal beérkezett, dízel vontatta szerelvény is. Mókás zötykölődés, megállás minden töknél-paszúlynál, légkondi a nyitott ablak, de még így is a 30-35 éves műbőr ülésre ragad az ember. Révfülöp-Budapest-Déli: 3 óra 18 perc, 157 kilométer. Semmi sietség, az ember rendesen, elmélyedve fel tudja dolgozni az átuszás mámorát.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.