Csuromvizes beszámoló a Balcsi-átúszásról

Az átúszás talán egyik legjobb pillanata, amikor az ember féltávnál megáll egy pillanatra a Balaton közepén, és onnan néz szét. Munkatársunktól

A révfülöpi start forgataga már nem hallatszik, Boglár pedig még távol van. Körös-körül a víz és az erős fényvisszaverődés miatt többnyire feketéllő, vízból kiálló fejek. Amiből idén kicsit kevesebb volt; a hivatalos tájékoztatás szerint 4501-en teljesítették az idei, 29. Balaton-átúszást. Volt már tízezer körül is.

A rendezőség örült

ennek a létszámnak is, hiszen idén is töbször kellett halasztgatni az eseményt. Mi több, a végső döntést a rajt előtt kevesebb mint 24 órával tudta csak meghozni a szervezőbizottság az időjárás bizonytalansága miatt. A tavalyi monszunszerű nyár miatt el is maradt az erőpróba. Hiába, az időjárás a legnagyobb rizikófaktora az eseménynek, különös tekintettel a több ezres létszám miatt változatos úszó tudásszintekre és fizikai tűrőképességre. Azért az idei vízhőmérséklet sokaknak feladhatta a leckét. A 22 fokos vizet csak itt-ott langyította egy-egy melegebb folt.

A szervezőket dícséret illeti. Idén is remek munkát végeztek. Minden a helyén volt, mind a rajtnál, mind pedig a célnál. A hajók Boglárról Révfülöpre folyamatosan közlekedtek. Az indulásnál leadott csomagok a célban már vártak, mire kikászálódott munkatársunk a vízből.

Oda-vissza

A jeles napon azért az odajutás szinte mindig tartogat izgalmas fordulatokat. Idén is volt az M7-esen keresztbefordult kocsi, és miatta kialakult hosszú araszolás, mely mire munkatársunk a tett helyszínére ért, már inkább csak a bámszékodás miatt alakult ki. Az eset sajnos teljesen megszokott a nyári, szombat reggeli balatoni forgalomban. Szorítják a népek görcsösen a volánt, lépik a gázt: „Csak érjünk oda minél hamarabb, lehetőleg mindenki előtt!”

A fővárosba visszajutást a kaland kedvéért vasúton oldottuk meg. Révfülöp állomása máig idővisszacsináló gép, ahogy az egyébként a japán Shinkansent megszégyenítő pontossággal beérkezett, dízel vontatta szerelvény is. Mókás zötykölődés, megállás minden töknél-paszúlynál, légkondi a nyitott ablak, de még így is a 30-35 éves műbőr ülésre ragad az ember. Révfülöp-Budapest-Déli: 3 óra 18 perc, 157 kilométer. Semmi sietség, az ember rendesen, elmélyedve fel tudja dolgozni az átuszás mámorát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.