Nagy fába vágta a fejszéjét a Sedesa és a Grupo Milton: 95 millió eurós beruházással építtetnék meg a sávolyi Balatonring névre keresztelt motorverseny pályát. Bár a magyar futam eredetileg szeptemberi időponttal szerepelt a 2009-es versenynaptárban, a befejezés finanszírozás híján már az év elején esélytelennek látszott. A projekt csúszását márciusban hivatalosan is bejelentették, mégis, az illetékesek minapi tájékoztatójukon feltűnően kerülték a pálya építése és Talmácsi szponzorainak megtalálása körüli nehézségek témáját. Hasonlóan ahhoz, ahogyan a tervezési szakaszban lévő, több tucat óriásberuházó kerüli most a nyilvánosságot, illetve a háttérben húzódó pénzügyi problémák kiteregetését.
A hajógyári szigetre tervezett 400 milliárdos Álomsziget ügyvezetője, Sammy S. Smucha egyelőre optimista; mint elmondta, jelenleg az építési engedély megszerzését készítik elő, miközben a területen régészeti munkák zajlanak, s a beruházás ezen fázisában a banki finanszírozási nehézségek sem okoznak problémát – legalábbis egyelőre. A 300 milliárdos soroksári Duna City mögött állítólag stabil a finanszírozás, mégis csúszik egy-másfél évet a befejezés. A Duna lágymányosi partján fekvő Kopaszi gát többségi tulajdonosa, a portugál Mota–Engil konzorcium viszont egyelőre nem adott hírt arról, hogy sikerült összeszednie az építési munkákhoz szükséges önerőt. Sőt, úgy tudjuk, hogy a Leisztinger Tamás érdekkörébe tartozó Öböl Invest Kft. háromnegyedéért másfél éve ígért 22 milliárd forintos vételárból 2,5 milliárdot a beruházó a mai napig nem fizetett ki. (FigyelőNet)