A kezdeményezés májusi startja óta immár több mint 210 „turizmus-nagykövet” sorakozott fel Ausztriában az osztrák zászló színei alapján Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon) elnevezésű mozgalom mellett, hogy személyes ajánlásaikon keresztül népszerűsítsék Magyarországot és a magyarországi turizmust.
Az akcióhoz első körben csatlakozó turisztikai vállalkozások megkérdezése alapján elmondható, hogy a válaszadók harmadánál már volt konkrét érdeklődés, illetve sok esetben foglalás is a mozgalom keretében hirdetett ajánlataik alapján. Már az első hónapban közel 90 vendégéjszakát regisztrálhattak a hazai szálláshelyek az akciónak köszönhetően, s mindezt csupán a szájpropaganda hatásmechanizmusa alapján, egyetlen fillér marketingbüdzsé felhasználása nélkül.
Tekintettel arra, hogy a „turizmus-nagykövetek” segítségével mintegy 74 ezres „baráti kör” érhető el a szociális médián keresztül, a foglalások megsokszorozódása várható a nyári hónapok alatt. Következő lépésként jövő év elejétől – stratégiai partner bevonásával – kártyarendszer és média-támogatás is társul majd a mozgalomhoz, amely ezáltal dinamikus vendégforgalom gyarapodást generál a hazai turisztikai ágazatban.
Mint ismert, a diaszpóra turizmus mozgalmat idén tavasszal kísérleti jelleggel indította el az MT Zrt. a szomszédos Ausztriában. Az akció lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek ajánlják Magyarországot mint turisztikai célországot, hogy ezáltal tovább növekedjen az osztrák vendégéjszakák száma Magyarországon, s közvetetten pótlólagos bevételhez juttassák a hazai turizmusgazdaságot. A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint középtávon, évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, hosszabb távon pedig ennek háromszorosa a cél. Az akció direkt költségvetési hatása így éves szinten 200 millió forintra becsülhető.
„A magyar diaszpóra számára, mint érzelmileg motivált közvetítők részére, a Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalommal olyan eszközt teremtettünk, amely rendkívül egyszerű és gyors hatásmechanizmussal képes emberek ezreit, tízezreit egy jó közösségi cél érdekében felsorakoztatni. A mozgalom alapgondolata, hogy mind a keresleti, mind a kínálati oldalt tekintve mindenki jól jár, s egy olyan sajátságos win-win helyzetet és légkört teremt a mozgalomhoz csatlakozott partnerek körében, amely hosszabb távon is fenntarthatóvá teszi a rendszer működését” – foglalta össze a mozgalom küldetését az MT Zrt. ausztriai képviselője.
A Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalom alapját az MT Zrt. ausztriai képviseletének koordinációjában gyűjtött magyarországi turisztikai ajánlatok jelentik, amelyek kedvezményeket biztosítanak, és szabadidős tippeket adnak a vendégek részére. A mozgalom legfőbb kommunikációs platformja az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil. A mozgalom május 10-ei indítása óta több mint 30 ezer látogatója volt az online fórumnak. A mozgalom hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk az MT Zrt. külképviseleti honlapján.