Diaszpóra turizmus: mérhető eredmények

Másfél hónapos teszt üzemmód után már konkrét, mérhető eredményekről számolhatnak be az MT Zrt. ausztriai magyarok körében indított – diaszpóra turizmus – mozgalmához csatlakozó hazai szolgáltatók.

A kezdeményezés májusi startja óta immár több mint 210 „turizmus-nagykövet” sorakozott fel Ausztriában az osztrák zászló színei alapján Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon) elnevezésű mozgalom mellett, hogy személyes ajánlásaikon keresztül népszerűsítsék Magyarországot és a magyarországi turizmust.

Az akcióhoz első körben csatlakozó turisztikai vállalkozások megkérdezése alapján elmondható, hogy a válaszadók harmadánál már volt konkrét érdeklődés, illetve sok esetben foglalás is a mozgalom keretében hirdetett ajánlataik alapján. Már az első hónapban közel 90 vendégéjszakát regisztrálhattak a hazai szálláshelyek az akciónak köszönhetően, s mindezt csupán a szájpropaganda hatásmechanizmusa alapján, egyetlen fillér marketingbüdzsé felhasználása nélkül.

Tekintettel arra, hogy a „turizmus-nagykövetek” segítségével mintegy 74 ezres „baráti kör” érhető el a szociális médián keresztül, a foglalások megsokszorozódása várható a nyári hónapok alatt. Következő lépésként jövő év elejétől – stratégiai partner bevonásával – kártyarendszer és média-támogatás is társul majd a mozgalomhoz, amely ezáltal dinamikus vendégforgalom gyarapodást generál a hazai turisztikai ágazatban.

Mint ismert, a diaszpóra turizmus mozgalmat idén tavasszal kísérleti jelleggel indította el az MT Zrt. a szomszédos Ausztriában. Az akció lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek ajánlják Magyarországot mint turisztikai célországot, hogy ezáltal tovább növekedjen az osztrák vendégéjszakák száma Magyarországon, s közvetetten pótlólagos bevételhez juttassák a hazai turizmusgazdaságot. A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint középtávon, évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, hosszabb távon pedig ennek háromszorosa a cél. Az akció direkt költségvetési hatása így éves szinten 200 millió forintra becsülhető.

„A magyar diaszpóra számára, mint érzelmileg motivált közvetítők részére, a Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalommal olyan eszközt teremtettünk, amely rendkívül egyszerű és gyors hatásmechanizmussal képes emberek ezreit, tízezreit egy jó közösségi cél érdekében felsorakoztatni. A mozgalom alapgondolata, hogy mind a keresleti, mind a kínálati oldalt tekintve mindenki jól jár, s egy olyan sajátságos win-win helyzetet és légkört teremt a mozgalomhoz csatlakozott partnerek körében, amely hosszabb távon is fenntarthatóvá teszi a rendszer működését” – foglalta össze a mozgalom küldetését az MT Zrt. ausztriai képviselője.

A Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalom alapját az MT Zrt. ausztriai képviseletének koordinációjában gyűjtött magyarországi turisztikai ajánlatok jelentik, amelyek kedvezményeket biztosítanak, és szabadidős tippeket adnak a vendégek részére. A mozgalom legfőbb kommunikációs platformja az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil. A mozgalom május 10-ei indítása óta több mint 30 ezer látogatója volt az online fórumnak. A mozgalom hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk az MT Zrt. külképviseleti honlapján.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.