A MAF Társadalmi Befektetések Díj a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalását elismerő szakmai díjak között az egyetlen, amely a hasonló jellegű tevékenységek közül a társadalmi befektetési programokra fókuszál.
A METRO 2012. január 1-jén indult díjnyertes kampányának keretében rászorulóknak adományozza az áruházak lejárat közeli és esztétikai hibás termékekeit, melyek így nem kerülnek megsemmisítésre. A támogatottak kiválasztásában a Magyar Élelmiszerbank segítette a vállalatot, aki a partnerszervezetei számára lehetőséget biztosít arra, hogy részt vegyenek a programban.
Az „Express kiszállítás az áruházból a rászorulókig” kampány eredetiségét és sikerét az adja, hogy az általános adományozási gyakorlattal szemben a támogatásra adott termékek nem csak tartós élelmiszerekből állnak, hanem friss termékeket is tartalmaznak. A friss élelmiszerek beszerzése a rászoruló személyeknek és családoknak az adományok nélkül szinte megoldhatatlan feladatot jelent, ugyanis ezek mind költséges, kiváló minőségű élelmiszerek (pl. halak, zöldségek és gyümölcsök, tejtermékek és húsok), melyeket egyébként nem, vagy csak nagyon ritkán engedhetnének meg maguknak.
A METRO határozatlan idejű kampányával ezidáig több mint 10 000 rászorulót ért el, és mintegy 20 millió forint összértékű élelmiszert adományozott számukra.