Eszerint 2005-ben a világturizmus növekedési üteménél szerényebben, két százalékkal növekedett a németek költése külföldi utazásaik során, és 2000 óta várhatóan ismét eléri az 58 milliárd eurót. Németországot az USA, az Egyesült Királyság, majd Japán és Franciaország követi a rangsorban, Olaszország a hatodik, Kína a hetedik, Hollandia a nyolcadik, Kanada a kilencedik helyen áll, és először került be a tíz közé Oroszország 13 milliárd eurós utazási kiadással. A német utazók 2005-ben dinamikusan növelték utazásaik számát és költésüket Mallorca szigetén (elsősorban a fapados légi járatok sűrítése miatt) és Törökországban (elsősorban a létrejött modern szállodai infrastruktúra miatt). Az Olimpia 2004-évi mélypontja után 13 százalékkal több német utazót fogadott Görögország, a Cunami-sújtotta régiók kivételével az erős euró miatt az átlagosnál is gyorsabban növekedett a németek távoli utazásainak száma. Európában az Egyesült Királyság és Csehország jelzett az átlagosnál nagyobb német beutazást. A 2005 év nagy vesztese a német kiutazókat tekintve Dél-Kelet Ázsia és Bulgária volt. A németek a legtöbb pénzt utazásaik során Ausztriában hagyták (6,87 milliárd euró), Magyarországon becslések szerint 650-700 millió eurót költöttek el (ebben az összegben azonban nem szerepelnek az ingatlanvásárlásokra fordított német kiadások). A prognózis szerint a németek úti cél kiválasztásában egyre fontosabb szerepet játszik az euró vásárlóereje. A lassú gazdasági fellendülés az utazásokat is stimulálhatja, a németországi labdarúgó világbajnokság pedig nem fog szignifikánsan kihatni a németek külföldi utazásaira tekintettel arra, hogy a világbajnokság a főszabadságolások idejére véget ér. Amennyiben a madárinfluenzát lokalizálják, úgy Törökország számíthat 2006-ban is győztesnek Mallorcával és a távoli úti célokkal. Jó eredményre számíthatnak a közép-kelet-európai országok is a városi turizmus változatlan dömpingje és kedvező áraik miatt. Idén a németek költésében újabb két százalékos növekedés várható. (MT Rt. Németország-Ausztria-Svájc régió)
Dresdner Bank: turisztikai elemzés, és prognózis 2006-ra
A stuttgarti CMT vásáron hozták nyilvánosságra a Dresdner Bank elemzését a világturizmus fejlődéséről és a német utazók költéséről.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.