40 országból 610 szakmai vásárló és újságíró érkezett a düsseldorfi vásárvárosban megrendezett workshopra. A rendezvényen változatos programajánlatokkal mutatkozott be a házigazda „rajnai várostrió”, amelynek tagjairól bebizonyosodott, hogy mindegyikük attraktív desztináció. A megnyitó a patinás düsseldorfi Tonhalléban volt, dzsesszzenével és meglepetés-előadással a kertben. Másnap Köln a Roncalli-cirkusz előadásával kápráztatta el a publikumot. Bonnban a karneváli hangulat után rajnai hajózással búcsúztatták a GTM résztvevőit.
A vásári gyorsjelentés szerint a 340 kiállító 80%-a visszatérő vendég volt, 82%-uk már most elhatározta, hogy jövőre újra részt vesz a rendezvényen, amelyet majd Berlin és Potsdam lát vendégül 2007- ben. A már meglévő kapcsolatok erősítése a kiállítók 67%-ánál sikeres volt, új kapcsolatok kiépítése a résztvevők felének jött össze. A kapcsolatépítés mellett mintegy 50% úgy nyilatkozott, hogy konkrét üzletkötésre is sor került. Petra Hedorfer, a DZT elnöke a következőket nyilatkozta: „Örülünk annak, hogy a kiállítók pozitívan értékelték a rendezvényt. Ez részben azt jelzi, hogy a GTM jelentősége a német beutaztatásban nő, másrészt azonban teljesen világos, hogy Németország sláger desztináció lett!”
Hanza-városok
A DZT a rendezvény után hat különböző tanulmányutat szervezett, amelyek programajánlatként is kiválóak a Németországba utaztató irodák részére. Az egyik érdekes útvonal négy Hanza-városba és azok környékére vezetett Lübeck-Warnemünde, Rostock- Travemünde, illetve Wismar és a legnagyobb Hanza-város, Hamburg érintésével. Az útvonal mentén fekvő településeken a házakat, tereket, látványosságokat felújították, őszintén állíthatjuk, hogy a történelmi városközpontokban nem érzékelhető, hogy az korábban az ország keleti vagy nyugati felében állt. A kisebb városok főterén általában hangulatos piac található délelőttönként. A kikötőlátogatás és a világítótorony megmászása mindenhol kötelező. A kulturális értékek mellett ráadásul mindegyik város irigylésre méltó kongresszusi kapacitással rendelkezik. A szállodák wellnessrészlege hangsúlyos, kiemelten foglalkoznak a thalassoterápiás kezelésekkel, nem ritka a (melegített) tengervizes medence.
Lübeck hangulatos utcáinak bejárása után ne feledjük el a híres Niederegger kávéházban megkóstolni a marcipántortát. Rostockban főleg a rekonstruált belváros nyűgözi le a látogatót. Wismar ugyan a kevéssé ismert Hanza-városok közé tartozik, de látnivalóban nem marad le az előbb említettekről. Az érdekességekhez tartozik, hogy itt található Európa legészakabbra fekvő pezsgőüzeme, ahol kóstolni és vásárolni is lehet, illetve rendezvények lebonyolítására is alkalmas. Hamburgban pedig oly sok a látnivaló és a program, a kulturális és vásárlási lehetőség, hogy ott több napot érdemes eltölteni.
Fociláz és turisztikai rekord
Németország a világbajnokságot megelőző hónapokban már focilázban égett. A repülőgépek futball- labdára emlékeztető orrot kaptak, utunk során lépten-nyomon találkozhattunk a vb figuráival, szuvenírjeivel. Az idén várható látogatói csúcs különösen annak fényében érdekes, hogy a német beutazóturizmus már tavaly is rekordot döntött. A beutazó turisták 48,2 millió vendégéjszakát töltöttek el Németországban 2005- ben, ez 6,4%-os növekedést jelent 2004-hez képest. A turistaérkezések száma 7%-kal nőtt, ami az átlagos európai 5,5%-os növekedési ütemen is túltesz. Ráadásul mind a 15 kiemelkedő küldő ország eredményei nőttek. Az európai országokból érkező vendégek száma különösen dinamikusan fejlődött, például a spanyol turisták száma 20,1 százalékkal nőtt, Svájc és Olaszország 10,2, illetve 8,3%-kal küldött több turistát az országba. A magyar látogatók számának alakulása 2006 első két hónapjában 2005 hasonló időszakához képest +0,7%-os változást mutat.
A wellnesstől a kultúráig
Az 1948-ban alapított Német Turisztikai Hivatal (DZT) kiemelt turisztikai termékei közé tartozik a bevásárlóturizmus, a városlátogatások, a „művészet és kultúra Németországban”, a „parkok és kastélyok világa – a romantikus Németország”. Autósok részére állítottak össze különleges programokat és útvonalakat, de népszerűsítik a német egészségturizmust és a wellnessprogramokat is. Az ország belsejében található gyógy- és wellness-szállókban a vendégéjszakák száma 2005-ben 7,7%-kal növekedett, míg a hasonló jellegű tengerparti egységekben még ennél is magasabb, 12,8%-os volt a forgalombővülés. A Health&Fittness Holidays márkanévvel illetett termékcsoport igen sikeres Németországban, a DZT színvonalas prospektusokkal külföldön elsőként a délnyugat-európai piacokat bombázza meg. Leghatékonyabb marketingeszköznek azonban az internetet tekintik. 2010-ben Essen is Európa kulturális fővárosa lesz, Péccsel együtt.
A DZT 154 munkatársából 75-en Németországban, 79-en külföldön látják el feladatukat, 30 értékesítési irodában (ebből 11 saját iroda és 19 partnerügynökség). 2006- ban a hivatal éves büdzséje 34,2 millió euró, munkáját 30 turisztikai vállalkozás (pl. Deutsche Bahn AG), 15 regionális marketingiroda és 11 egyéb szervezet támogatja.