Egy kis előleg a Parlamentnek

Több beutaztató szerint nehézkes az átutalás a Parlament számára, ha egy turista csoport részére kívánnak belépőt váltani. Utánajártunk, valóban így van-e.

Mintegy két hét várakozást, kétnaponkénti rátelefonálást követően megküldte a válaszait e-mailben feltett kérdéseinkre a Magyar Országgyűlés Társadalmi Kapcsolatok Hivatala.

Nos, a dolog úgy történik, hogy az átutalni óhajtó beutaztató - vagy ahogy a villanypostán kapott hivatalos válasz szól: „gazdasági társaságok (pl. rt., zrt., kft., vagy költségvetési intézmények)” - előzetes megállapodást köt az Országgyűlés Hivatalával. Ebben gyakorlatilag arról állapodnak meg, hogy a Parlament egy előre meghatározott összegről előlegszámlát állít ki, az ezen szereplő összeget az utazási iroda pedig nyolc napon belül kifizeti. Jön a csoport, az idegenvezetőjük a tényleges létszám alapján kap egy szállítólevelet a jegypénztárostól, melyet mindketten aláírnak két példányban. Majd később a szállítólevél alapján számolják el a felek - Parlament és, esetünkben, utazásszervező - a befizetett előleget. Erre minden tárgyhót követő tizedik napig kerül sor. Ez idő alatt összegyűlhet számos szállítólevél. Tehát gyakorlatilag arról van szó, hogy az utazásszervező megelőlegez egy adag pénzt a Parlementnek egy hónapra, melynek tényleges elszámolása a tárgyhó végén történik.

Nem mindenki fizető

Persze a fizetni nem minden vendégért kell, hiszen az uniós állampolgárok - még mi magyarok is - ingyen mehetünk be megcsodálni az ország eddigi legdrágább épületét. És az ingyenesek vannak túlsúlyban; 2010-ben az összes - 410 833 - látogató 60%-a érkezett valamely uniós országból, a többi kívülről. De akad jó pár szereplő a hazai beutaztató piacon, aki jelentős számban hoz be unión kívüli turistákat. Ők előlegezés helyett inkább szaladgálnak készpénzzel, azaz szaladgál a csoportot kísérő idegenvezető a pénzzel, melyet az utazási irodának fel kellett vennie, tehát ha más nem is használja a megelőlegezett bankókat, a felvétel miatt költsége mindenképp volt rajta. Persze helyszínen fizetés esetében van annyira rugalmas a Parlament, hogy készpénz mellett - ahogy a hivatalos válasz szól - „készpénzkímélő módon, bankkártya segtségével” is lehet rendezni a belépőket, hiszen „erre a célra az Országgyűlés Gazdasági Igazgatósága bankkártya-leolvasó terminált üzmeltet a helyszínen.” A Turizmus Online-nak nyilatkozó, gyakorló idegenvezetők még nem igazán hallottak olyan esetről, hogy bármely utazási iroda céges kártyát adott volna idegenvezetőjének bármely költség, akár a parlamenti látogatás, rendezésére.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.