Egy sikeresen működő magyar turisztikai klaszter

A jelenleg 30 tagot számláló Turisztikai Hotel Klaszter november első hetében Budapesten tartotta őszi közgyűlését a klaszter tagok aktív részvételével.

Az idei év második rendezvényén beszámolók és költségoptimalizálási megoldások, javaslatok hangzottak el a Doblo Borbárban. A helyszín szellemisége kötetlen, egyedi hangulatot kölcsönzött a közgyűlésnek.

A Turisztikai Hotel Klaszter menedzsment cégének ügyvezetője, Marosi Zsuzsa a klaszter éves költségvetését és statisztikai adatait ismertette. Az általa feltárt belső adatokból fény derült a klaszter idei -kizárólag a klasztertagok összefogásának eredményéként - önerőből megvalósított kimagasló teljesítményére.

Egy év alatt a klaszter tagjainak száma 22-ről 30-ra nőtt. A menedzsment cég rendszeresen kap érdeklődő megkereséseket turisztikai szolgáltatóktól, ezáltal a közgyűlésen napirendre került a csatlakozási feltételek újragondolása is. 2013-ban 5 nemzetközi kiállításon, 4 lengyel workshopon, 2 fesztiválon vett részt a szervezet. A Bányainé Micski Marianna a klaszter elnöke kiemelkedő teljesítménynek nevezte, hogy 13 saját szervezésű study tour sikerült megvalósítani, melyek keretében lengyel utazási irodák vezetőit, turisztikai hivatalok képviselőit, újságírókat láttak vendégül a klaszter tagjai.

Idén 5000 példányszámú 16 oldalas lengyel és 3000 példányszámú 24 oldalas német nyelvű prospektust készített a szervezet A klasztert menedzsere Udvari Alicja képviselte, aki a hazai és lengyel rendezvényeken való részvétel miatt 51 napot töltött távol, több mint 13.000 km-t tett meg és rendkívüli módon 191 lengyel üzleti partnerrel tárgyalt.Utazásainak sikerességét bizonyítja a lengyel-magyar kapcsolatok erősödése, valamint a múlt hónapban (októberben) aláírt nemzetközi megállapodás a Jurajski Klaszter és a Turisztikai Hotel Klaszter között.

A rendezvényeken való részvétel, tanulmányutak megszervezése, levezénylése mellett a lengyel anyanyelvű klasztermenedzser, több mint 1.000.000 karaktert fordított le magyarról lengyel nyelvre a tagok számára.

Mindezekkel párhuzamosan a menedzsment cégben három fő értékesítéssel, telefonos kapcsolattartással, napi szintű e-mailes ügyfél és partnerkapcsolatok ápolásával, információgyűjtéssel, összegzések , értékelések készítésével, PR cikkek írásával, sajtófigyeléssel, nyomdai előkészítésekkel, piackutatással foglalkozik. A cég projektmenedzsere nemcsak az idén nyert 55 milliós uniós támogatásból megvalósuló projekt sikeres megvalósításán dolgozik, hanem új nemzetközi partnerek felkutatásával, pályázatfigyeléssel igyekszik segíteni a klasztert.

A kimagasló teljesítmény ellenére a klaszter 2013-as éve nem zárult le. Novemberben további rendezvényeken mutatja be és képviseli tagjait, sőt pályázati vállalásain túl egyéb célkitűzéseket is meg kíván valósítani. Study tour keretein belül lát vendégül 5 lublini utazási irodát, valamint egy krakkói tour operátor által 40 travel agent érkezik Észak-Magyarországra, hogy megismerje a Turisztikai Hotel Klaszter tagjait. A borászok örömére pedig két lengyel borkereskedőt kalauzol el partnereihez a klasztermenedzsment.
Az egyik klasztertag a közgyűlést követően helytállóan fogalmazott, miszerint "mindezek ismeretében a Turisztikai Hotel Klaszter büszkén állhat a sikeresen működő magyar klaszterpalettára."


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.