Stratégiai kérdés az is, mennyire kell hangsúlyozni és kommunikálni, hogy a különböző kategóriájú láncok (márkák) ugyanazon csoporthoz tartoznak. Meg kell találni azt a módot is, ahogyan a láncok ki tudják használni az összetartozásból fakadó szinergiákat. Cikkünkben megvizsgáltuk, milyen válaszokat talált a fenti kérdésekre az Accor csoport Magyarországon is ismert és jelenlévő 5 márkája: a Sofitel, a Novotel, a Mercure, az Ibis és az Etap.
Sofitel – a francia „art de vivre” megtestesítője
Az Accor Csoport „ékköve” kétségtelenül a Sofitel. Mindig is a világ előkelő szállodái között tartották számon. A szállodák mindig a város legjobb részein fekszenek: New Yorkban az 5. és a 6. sugárút között, Londonban a Pall Mallen, Washingtonban két saroknyira a Fehér Háztól. Büszkék történetükre: a hatvanas években például az amszterdami Grand Sofitel Demeure szállóban tartotta esküvőjét Beatrix holland királynő. A belső terek egyedi kialakítására Pierre-Yves Rochont, az ismert francia építészt és belsőépítészt kérték fel. Minden szálloda különböző, de közös vonás a tágas és kiváló akusztikájú szobák kifinomult berendezése, a művészi virágdekorációk elhelyezése a közös helyiségekben is. A legtöbb szállodában könyvtár is található. A Sofitel-hálózat eredeti művészeti alkotásokat is tart. A Sofitel egyedisége abban rejlik, hogy a francia „art de vivre” megtestesítőjeként definiálja magát. Ez megjelenik abban a figyelemben, amit a vendég ott tartózkodása idején kap, és nem utolsósorban a konyhaművészet megbecsülésében. A Sofitel hagyományosan jó kapcsolatot ápol olyan, Michelin-csillagokkal kitüntetett világhírű séfekkel, mint Alain Ducasse, Alain Dutournier, Albert Roux. A hálózat büszke arra, hogy számos szállodája bekerült a Michelin Németországban és Franciaországban éttermeket ajánló híres Vörös Könyvébe.
A családbarát Novotel
A hálózat olyan sok kedvezményt ad családoknak illetve gyerekeknek, hogy ez családbarát hotelmárkává tette a Novotelt. Ingyenes például a szállás és a reggeli két 16 év alatti gyereknek, ha a szobát megosztják szüleikkel vagy nagyszüleikkel. A hotel filozófiája: szórakozás a gyerekeknek, nyugalom a szülőknek. Plusz szolgáltatás a bébiknek az ételmelegítő termosz, etetőszék, a kisgyerekeknek a Lego asztal és szabadtéri játékok, a nagyobbaknak pedig ingyenesen igénybe vehető Playstation-konzol a hallban és uszoda. Az étterem speciális gyermekmenüt kínál, a kis vendégek ráadásuk ajándékot kapnak a Novotel kabalafigurájától, Dolfitól, az okos delfintől. Egész évben több mint 900 ezer gyerek tartózkodik a Novotel-szállodákban világszerte. A célcsoport másik részét az üzleti utazók illetve konferenciaszervezők alkotják. A Novotel testre szabott megoldást kínál mindenféle üzleti találkozóra. A konferenciatermek új generációja praktikusan van felszerelve, bútorzata ergonomikus. A hotellánc újítása például az a panel, amelyen egyetlen gombnyomással szabályozni lehet a konferenciaterem összes berendezését: a világítást, a projektort, az audioeszközöket és a hőmérsékletet.
Helyi sajátosságokat tükröző egyedi házak
Kényelem, minőségi szolgáltatás és vendégszeretet – ez a középkategóriás szolgáltatást nyújtó három- vagy négycsillagos Mercure-hotelek alapelve. A szállodák gyakran a városközpontokban vannak, közel az üzleti és turisztikai célpontokhoz. Minden hotelnek megvan a saját maga személyisége, stílusa. Az egyediséget teszi lehetővé az a koncepció, amely szellemében „tematizálják” a szállodákat, vagyis a szálloda hangulatát, dekorációját, megjelenését a helyi adottságok (elhelyezkedés, történelem, kultúra) figyelembe vételével alakítják ki. Minden szállodában kiemelt szerepet kap a város, ahol fekszik és annak környezete. A recepciósokat, a bár és az étterem személyzetét külön tréningen készítik fel arra, hogy bemutassák a vendégeknek a várost és a környezetét. Az étteremben helyi alapanyagokból előállított helyi ételeket kínálnak, és nagy hangsúlyt fektetnek a reggelire, amely az adott régió kenyérspecialitásaira épül. A borkínálatban pedig szakértők által vakteszteléssel kiválogatott kiváló minőségű helyi borok szerepelnek. Jelenleg 750 szálloda tartozik a Mercure hálózatához
Akiknek fontos az ár
Az Ibis márkastratégiájának központi eleme: minőség elfogadható áron. A szálló praktikus, otthonos hálószobákat kínál: nagy, kényelmes ágyat, saját fürdőszobát és a legjobb tévécsatornákat. Különös figyelmet szentelnek a szobák komfortosságának és tisztaságának. A 12 éven aluli gyerekek számára ingyenes a szállás, ha megosztják a szobát a szüleikkel, reggeliért a normál ár felét fizetik. A Vitabis konstrukció keretében kedvező árat kínálnak sportolóknak, illetve azoknak a szövetségeknek, amelyek éppen egy versenyre utaznak. A láncba tartozó hotelek stratégiai helyen fekszenek: városközpontokban, az üzleti utazók és a turisták leggyakoribb útvonalain, a repülőterek közelében. Az Ibis az első háromcsillagos szálloda, amely 1997-ben megkapta az ISO 9002 minősítést, amely 2002-től ISO 9001-es minősítésként ismert. A minősítés a napi 24 órás recepció- és szállás-szolgáltatásra, a 4h30-tól délig rendelkezésre álló reggeli-szolgáltatásra, és a bár-, illetve készétel-szolgáltatásra vonatkozik.
Az Etap – jó elhelyezkedés, elérhető áron
Az 1991 óta jelen lévő Etap márkához tartozó szállodák kedvező áron állnak az üzleti úton lévő és a pihenni vágyó vendégek rendelkezésére is. Az Etap szállodák megfelelő választ kínálnak az új utazó/turista generáció magas elvárásaira, a könnyű foglalhatóságra, kényelmes elérhetőségre, és igazi komfortra elfogadható áron. Az Etap szállodák mellett négy érv szól. Egyrészt a szívélyes üdvözlés, a kényelmes szobák és a korlátlan reggelifogyasztás. Másrészt a vonzó ár és a kényelem. Harmadrészt a kiterjedt európai hálózat: az Etap szállodák a főútvonalak mentén, a városközpontokban és a repülőterekhez közel fekszenek. Európában 300 Etap szálloda áll az utazók rendelkezésére. Végül a könnyen használható foglalási rendszer, a hét minden napján, 24 órán keresztül, az interneten keresztül, vagy közvetlenül a szállodával.
Szinergiák
Milyen előnyük származik a szállodáknak abból, hogy az Accor csoport tagjaiként működnek? Első helyen talán a mindenki rendelkezésére álló szakértelmet és tudást lehet említeni, amelyet a szállodák egymás közt megosztanak. Másik pozitív hatás, hogy minden szálloda számára megkönnyíti és elérhetővé teszi a foglalást az Accor saját rezervációs rendszere, valamint népszerű accorhotels.com weblap, amely on-line foglalásra is alkalmas. A csoporthoz való tartozásnak természetesen vannak előnyei a vendégek részére is, hiszen az Accor szállodák hűségprogramja, az Accor Favorite Guest komoly kedvezményeket biztosít a csoport bármelyik szállodájában. A hűségkártya tulajdonosa árengedményt kap a szobaárból, garantálják szobafoglalását három nappal az utazás előtt, az elutazás napján délután négyig tarthatja szobáját felár nélkül. Személyre szóló üdvözlés, valamint további kedvezményes lehetőségek állnak a hűségkártyás vendégek részére. Az Accor csoport érdekeltségi körébe tartozó Carlson Wagonlit utazási iroda, valamint az utalványokat értékesítő Accor Services további együttműködési lehetőségeket kínál a szállodák számára.
Az Accor-pannonia továbbra is üzemelteti balatoni szállodáit
Az Accor-Pannonia Hotels, az Accor csoport magyarországi leányvállalata négy szállodát üzemeltet Siófokon, a Balaton partján. Ingatlanstratégiájának megfelelően az Accor-Pannonia Hotels tárgyalást folytat magyar és nemzetközi potenciális befektetőkkel egyaránt a négy épület eladásáról. Az Accor-Pannonia Hotels szeretné informálni és egyben biztosítani partnereit és a turisztikai szakmát, hogy a tárgyalásoktól függetlenül az idei szezonban továbbra is üzemelteti balatoni szállodáit. A szállodák üzemeltetése abban az esetben is folyamatos lesz, ha a szezon előtt befejeződik az ingatlan értékesítése. A tárgyalások végeztével az Accor-Pannonia Hotels minden fontos részletre kiterjedő sajtóanyagot ad ki.
'