A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai sajtóaktivitásai nyomán az elmúlt hétvégén a 3,2 millió (!) olvasóval rendelkező – így fajlagosan a világ legolvasottabb – napilapja, a Kronen Zeitung 5 oldalas összeállításban számolt be a Hévízen és a nyugat-balatoni településeken tett látogatás lenyűgöző tapasztalatairól.
A cikk szerzője, Ingrid Altermann az MT Zrt. meghívására vett részt a tanulmányúton, amely során a helyi turisztikai szolgáltatóknál szerzett pozitív tapasztalatait osztotta meg olvasóival. A teljes cikk médiaértéke 150 ezer euróra, azaz 45 millió forintra tehető.
Hasonlóan pozitív hangvételű cikkek jelentek meg az elmúlt hetekben a Kleine Zeitungban, az OÖ Nachrichtenben, a Kurierban, így többmilliós olvasótábor találkozhatott nyári programajánló tippekkel és cikkekkel, amelyek hazánkba invitálják az osztrák turistát. A nyári hőségben Magyarország és hűsítő vizei enyhülést jelentenek az osztrák turisták számára – foglalható össze a cikkek üzenete. Az MT Zrt. Ausztriából éves szinten 35-40 sajtóutat szervez, amelyek generált hírértéke az elmúlt évek átlagában évi 800 ezer euróra, mintegy negyedmilliárd forintra tehető. A következő napokban – ugyancsak az MT Zrt. meghívására – 5 fős osztrák újságíró csoport ismerkedik az Alföld szépségeivel és kulturális kínálatával.
Az MT Zrt. az osztrák piacon intenzív kommunikációs kampányba is kezdett, hogy a turisztikai főszezonban minél több vendéget csábítson a magyar tengerre. Ausztria közkedvelt zenei rádiócsatornáján, az FM 88,6 adón (www.88.6.at) 1 hónapon keresztül 80 figyelemfelkeltő rádióspot hívta fel a figyelmet arra, hogy az igazi, gondtalan és változatos nyaralásra a Balaton a megoldás. A 20 másodperces spotokban különböző élethelyzeteket mutattak be, amelyből a kiderült, hogy idén a pihenéshez, felüdüléshez, kikapcsolódáshoz, partizáshoz a Balaton a legjobb választás.
A nyaralás megtervezéséhez a www.balatonsommer.at honlapon konkrét, foglalható ajánlatok találhatók. Az ausztriai rádióadón futó hirdetések meghallgathatóak itt: http://at.gotohungary.com/multimedia (Radio).
Az ausztriai külképviselet közreműködésével idén áprilisban bevezetett turisztikai élménykártya (www.mycentropecard.com) 10 balatoni ajánlatot is tartalmaz, szállodáktól kezdve az éttermeken keresztül az élményparkokig. A már az első hónapokban is több ezer példányban értékesített kártya remélhetőleg a balatoni szolgáltatóknál is hozzájárul az osztrák vendégforgalom további élénkítéséhez.
Nyugat-Magyarország után az osztrákok második legkedveltebb magyarországi turisztikai régiója a Balaton. Az elmúlt évben a KSH végleges adatai szerint több mint 55 ezer osztrák turista 209 ezret is meghaladó vendégéjszakát töltött el itt, ami az összes külföldi vendégéjszakához viszonyítva 13 százalékos részesedést jelent. Az osztrákok továbbra is szívesen jönnek a Balatonhoz, de egyre többen saját nyaralójukban szállnak meg. A Balaton partján és a környező régiókban mintegy 120 ezer osztrák tulajdonban lévő ingatlan van, amelyek a legóvatosabb becslések szerint is közel 1 millió osztrák vendégéjszakát „szorítanak ki” a kereskedelmi szálláshelyekről.
Forrás: Turizmus Online