Egyre népszerűbb Magyarország az oroszok körében

Magyarország népszerűsége folyamatosan nő az orosz turisták körében, a hazánkba érkező turisták száma a tavalyi évben 30 százalékkal  nőtt, a legnépszerűbb magyar város  továbbra is Budapest, hangsúlyozza az orosz utazási irodák szövetsége.

Az ATOR (Oroszországi Touroperatorok Szövetségének) 2012-es statisztikák szerint a szállodai tartózkodás hossza szempontjából Magyarország áll az élen az orosz turisták körében, a tavalyi évben az Oroszországból érkezők átlagosan 3,9 napot töltöttel kereskedelmi szálláshelyeinken, ami 4,1%-kal magasabb, mint a 2011-es eredmény. Különösen sok időt töltöttek az orosz vendégek a magyarországi gyógy- és wellness-szálldodákban: a 2012-es évben a szállodatípusban 201 ezer vendégéjszakát töltöttek el az oroszországi vendégek, ami 16,1%-kal több, mint az egy évvel korábbi mennyiség.

Továbbra is Budapest maradt az oroszok kedvenc magyarországi úti célja. 2012-ben az orosz turisták fővárosunkban 331 700 venégéjszakát töltöttek el, ami 23,2 százalékos növekedés. Összehasonlításként az összes Budapesten eltöltött nemzetközi vendégéjszaka 2012-ben 6,670 millió feletti volt (12,5%). 2012-ben Budapesten közel 109 ezer orosz turista járt az orosz utazási irodák szövetsége szerint, ami 22,1%-kos növekedés 2011-hez képest. A szövetség statisztikája szerint az orosz vendégek Budapesten átlagosan három napot töltenek el, ami 1%-kos növekedés.

Az egyik magyarországot programozó orosz iroda szerint a náluk foglaló utasok kedvelt kiránduló úti célja Budapest, így ők jellemzően négy napot töltenek el a városban, főként tavasszal és ősszel. Egyre többen szeretik Magyarország wellness szállodáiban tölteni nyaralásukat is, ezek jellemzően azok az utasok, akik néhány alkalommal jártak már Budapesten. A hévízi tó egész évben kedvelt az orosz utasok körében, szabadságuk illetve az iskolai szünetek idején jellemzően két hétre érkeznek ide az utasok, akik a gyógyvizes és a gyógyiszap kezeléseket általában Budapesti kirándulással is kombinálják.

2012-ben a Balatonnál eltöltött orosz vendégéjszakák száma 212 ezer volt (+40,2%). A Balatonhoz érkezett orosz vendégek száma 25 900 volt, ami 28.3%-kal több mint 2011-ben. Az átlagos tartózkodási idő a Balatonnál az oroszok körében 8,2 nap volt, ami 9,2%-kal hosszabb, mint egy évvel korábban. 

Az oroszországi tour operátorok szerint 2013-ban is jól indult a Magyarországra irányuló forgalom, úgyhogy az idei újra rekordév lehet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.