A dán sörgyártó nettó nyeresége 912 millió dán koronára (161 millió dollár) emelkedett az egy évvel korábbi 316 millióról. Az árbevétel másfél milliárddal 14,9 milliárd koronára nőtt – írja a Napi Gazdaság az AP- jelentése alapján. Az eredmény javulását részben annak köszönhetik a dánok, hogy növelték készleteiket az orosz viszonteladók. Másrészt átalakították a marketingkiadásokat 2010 utolsó három hónapjához képest, a harmadik tényező pedig a gyenge nyári európai értékesítéseket követő intézkedések következetes végrehajtása volt, míg a negyedik a kiadások tudatos kézben tartása.
Nehéz volt ugyan a tavalyi év − a nyersanyag- és az energiaköltségek folyamatosan nőttek és az orosz piacon értékesítési nehézségek adódtak −, Észak- és Nyugat-Európában, valamint Ázsiában azonban jól alakult a forgalom, mind az eladott mennyiséget, mind a pénzügyi eredményt tekintve − jelentette ki Ruhl Rasmussen, a Carlsberg vezérigazgatója.
A társaság továbbra is a mennyiségi és a minőségi értékesítés egyensúlyának fenntartására törekszik, ezen belül Oroszországban − ahol a versenytársak reklámhadjárata miatt csökkent a Carlsberg termékeinek népszerűsége − határozottan bővíteni kívánják a cég piaci részesedését. Mindezek eredményként az üzemi eredmény 2012-ben várhatóan a 2011-es szint körül alakulhat. (forrás: Mai Piac)