A Szigetköz és a Mosoni síkság turisztikai lehetőségeit, idegenforgalmi látványosságait és vendéglátó-ipari szolgáltatásait népszerűsítő kampány három fő elemét egy több mint százoldalas könyvkiadványt, a régiót bemutató filmet, valamint a hasonló célt szolgáló honlapot kedden, Magyarország pozsonyi nagykövetségén mutatták be a Szigetköz Falusi Turizmusáért Egyesület képviselői.
A kiadványok a régió gasztronómiáján, és az ott lévő kikapcsolódási és szórakozási lehetőségeken keresztül három nyelven, magyarul, szlovákul és németül mutatják be a Szigetközt - mondta az MTI-nek Fazekas László, a Szigetköz Falusi Turizmusáért Egyesület tagja, az Európai Uniós projekt segítségével készült kiadványokat ismertetve. Hozzátette: a régió néhány idegenforgalmi központjában az ingyenesen hozzáférhető kiadványokat elsősorban a csoportos turizmust szervező szervezeteknek szánják.
Szirtl György, a Szigetköz Falusi Turizmusáért Egyesület vezetője szerint a régió legfőbb idegenforgalmi vonzerejét a gasztroturizmus, a vízi turizmus és a termálturizmus képezi. Ezen belül a Szlovákiából érkező turisták számára a fürdők jelentik a legnagyobb vonzerőt, például a lipóti fürdő látogatóinak nagy százalékát szlovákiai vendégek adják - mutatott rá Szirtl György. Hozzátette: a régióban folyamatosan nő a határon túli turisták száma és aránya, jelenleg majdnem minden második vendég Szlovákiából érkezik.
A vendégkör összetételének változására reagálva a Szigetköz Falusi Turizmusáért Egyesület tagjainak jelentős része egy 60 órás szlovák nyelvtanfolyamon is részt vesz.
Egyre több szlovákiai turista
(MTI) - Szigetköz ezer arca néven indított, a régiót az oda mind nagyobb számban érkező szlovákiai turisták körében népszerűsítő kampányt a Szigetköz Falusi Turizmusáért Egyesület.

Jön az Országos Étterem Hét
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.

Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.

Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott

Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.

Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.