November 15-én hivatalosan is kezdetét vette a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében idén immár ötödik alkalommal megvalósuló Budapest Winter Invitation (BWI) téli forgalomélénkítő kampány, amely ezúttal is széles körű szakmai együttműködéssel valósul meg. A kiemelt stratégiai partnerek – Malév Zrt., Magyar Szállodaszövetség, Budapest Airport Zrt., BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Nonprofit Kft., Budapest Gyógyfürdői Zrt., lastminute.com nemzetközi piacvezető utazási portál – mellett, szállodák és egyéb turisztikai szolgáltatók, például autókölcsönzők és programszervezők fogtak össze Budapest mint vonzó turisztikai desztináció népszerűsítése, valamint a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése érdekében.
A 2011. március végéig tartó akció megújult kampánycsomagja – figyelembe véve, hogy az Új Széchenyi Terv a Gyógyító Magyarország Egészségipar programján belül az egészségturizmust helyezte középpontba – ingyenes fürdőlátogatást is tartalmaz, így a BWI vendégek fővárosunk egyéb nevezetességei mellett történelmi fürdőink gyógyító, pihentető hatásait is megismerhetik.
A 2010. november 15. és 2011. március 31. között megvalósuló, ötödik Budapest Winter Invitation kampány ismét számos kedvezménnyel csábítja az utazókat a magyar főváros téli turisztikai kínálatának felfedezésére. A három vagy négy éjszakára érkező vendégek amellett, hogy az utolsó éjszakát ingyen kapják, – a BWI akció újdonságaként – egy kuponokból álló vouchert is átvehetnek a kampányhoz csatlakozott szállodák recepcióján. Az egyes kuponokkal a vendégek egyszeri, ingyenes napi belépőt vehetnek igénybe a magyar főváros megjelölt történelmi fürdőinek – Gellért, Rudas vagy Széchenyi fürdő – valamelyikében, továbbá kedvezményesen vásárolhatnak Budapest Kártyát és vehetnek részt hajós, illetve buszos városnézésen. A szigorú sorszámozású, egységes, BWI arculatos voucherfüzeteket a Magyar Turizmus Zrt. az igényeknek megfelelően, folyamatosan biztosítja a partnerszállodák részére.
A BWI legfőbb célpiacai: Németország, Egyesült Királyság, Franciaország, Ausztria, Olaszország, Spanyolország, Skandinávia, illetve Benelux államok, Csehország, Szlovákia, Románia, Lengyelország és Oroszország. Az akció részleteiről az utazók az új arculati elemekkel bővülő BWI-honlapon, a www.budapestwinter.com portálon olvashatnak. Az oldal – amely az eddigi évekhez hasonlóan 8 nyelven érhető el – hamarosan a Malév járatfoglaló és a lastminute.com szállásfoglaló rendszerével is kiegészül.
Az ötödik Budapest Winter Invitation kampányt a Magyar Turizmus Zrt. számos marketingeszközzel népszerűsíti. Újdonság, hogy a Társaság idén szorosan együttműködik a lastminute.com portállal, amelynek keretében a nemzetközi piacvezető utazási weboldal brit, német, francia, spanyol, olasz, svéd, dán és norvég honlapjain önálló BWI microsite segíti a BWI-akcióhoz csatlakozott szolgáltatók, így Budapest téli turisztikai kínálatának értékesítését. További küldőpiacokon – Benelux államok, Ausztria, Oroszország, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Románia – a nemzeti turisztikai marketingszervezet a külképviseleteinek kommunikációs csatornáin keresztül csábítja az utazókat arra, hogy téli pihenésüket a magyar fővárosban töltsék. Az online megjelenések mellett Magyarország kiemelt küldőpiacain offline megjelenések és az MT Zrt. külképviseleteinek egyéb akciói is segítik a BWI kampány promócióját.
A Magyar Turizmus Zrt. az idei évben megduplázta, 100 millió forintra emelte a kampány népszerűsítésére fordított költségvetését, így az akció tervezett összköltségvetése – a további partnerek hozzájárulásával – eléri a 240 millió forintot. A BWI akció az eddigi tapasztalatok alapján évente +25.000-60.000 vendégéjszakát eredményez a részt vevő partnerszállodákban, a november-márciusi időszakban.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.