A koncepció kidolgozása csaknem egy éve kezdődött, az eredményt tavaly nyáron mutatták be, mostanra pedig már minden, a kft. által használt felületen megtalálható. Az igazgató példaként említette a budapestinfo.hu turisztikai portált, ingyenes kiadványaikat, térképeiket.
Elmondta: olyan koncepciót igyekeztek kidolgozni, amelyet a turisták könnyen, gyorsan meg tudnak jegyezni és az arculathoz kapcsolódó üzenetet is egyszerűen el lehet juttatni a látogatókhoz.
A munka alapötlete szerint a pályázaton győztes tervező-grafikus a Dunát, mint kék szalagot a hidaknál meghajtotta, ebből egy szív, illetve egy B betű olvasható ki. Az igazgató elmondta: a Dunára, mint vezérmotívumra szeretnék a turisztikailag fontos fővárosi attrakciókat felfűzni.
Megjegyezte: az, hogy a turisták megszeressék ezt a logót, hosszú évek kérdése.
Tavaly 4 százalékkal nőtt a budapesti vendégéjszakák száma - mondta Molnár József hozzátéve, hogy ez előrelépést jelent az elmúlt években tapasztalt csökkenés, majd stagnálás után.
Az igazgató elképzelhetőnek tartotta, hogy 3-4 százalékos növekedés az idén is megvalósul. Megjegyezte azonban, hogy pontosabban csak az első negyedév után lehet megbecsülni. "Nagy kihívás lesz az, hogyan tudja pótolni a légiforgalmi piac a Malév-járatok kiesését" - tette hozzá. Ha sikerül a nagy részét a nyári szezonra pótolni, akkor esély lehet arra, hogy Budapest nem érzi meg nagyon a kiesést. Ha nem sikerül, az komoly veszteséget okozhat a fővárosi szállodáknak - mondta.
Forrás: MTI