A stratégia részleteivel a marketingszervezet külképviselői a társaság április 16. és 21. között tartott külképviselői értekezletén ismerkedtek meg. A stratégia végrehajtásának mikéntjét egy hamarosan elkészülő megvalósítási ütemterv határozza majd meg. A külpiaci stratégia célja az utóbbi évek forgalmában észlelt csökkenés megállítása és beutazó turizmusunk növekedési pályára állítása, a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának és a beutazó turizmusból származó abszolút és fajlagos bevételeknek a növelése. A Magyar Turizmus Zrt. az összes marketing-költségvetésének csaknem kétharmad részét külpiaci marketingre fordítja. A marketingszervezet jelenleg 20 ország 22 városában működtet turisztikai képviseletet. Bizonyos alapfeladatok továbbra is központi költségvetésből, további feladatok részfinanszírozó és közreműködő partnerek bevonásával valósulnak meg. Németország, Nagy-Britannia és Izrael vonatkozásában heteken belül rövidtávú intézkedési terv kidolgozása szükséges a visszaesés megfordítása érdekében. A Magyar Turizmus Zrt. megvizsgálja továbbá, hogy az Európai Uniós források közül melyek azok, amelyekre a tevékenységével összefüggésben pályázhat.
A témáról bővebben az alábbi címen olvashat: http://www.turizmusonline.hu/cikkek/cikk.php?id=6805